TV-kuvan alareuna "portautuu" (kuva)

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by finecrime, Jun 6, 2005.

1. finecrime

finecrime Member

Trophy Points:
    11
    Vika: TV-kuvassa vikaa. ( http://zam.finecrime.org/images/err3.jpg , tiedän, kameralla ei saa tv:stä kuvaa mutta vika näkyy alalaidassa tarpeeksi selvästi).

Ongelma esiintyy kaikissa mitkä menee sinne overlay:n eli avit, movit, ämpegit jne mutta esim bik toimii hyvin. Ja myöskin siis työpöytä näkyy oikein. DVD:t toimii myöskin powerdvd:llä ilman tuota vikaa. Ohjelmalla ei ole merkitystä (testasin wmp, bsplayer, winamp, mp classic). Myöskään tekstityksellä ei ole merkitystä.

Vika ilmaantui muuton jälkeen. Kaikki asiaankuuluvat sähkölaitteet ovat samassa jatkojohdossa kiinni (varmuuden välttämiseksi testasin myös tuon maadoituksen.. mikseri otti rca:n kautta audiohäiriötä niin oli tulossa muutenkin). Eli aiemmin toimi aivan normaalisti mutta nyt tuo vika. (kerronpa vielä että tv-puolella samassa töpselissä kiinni tv, digiboksi ja videot)

Olen kokeillu vaihtaa forcewaresta (71.89) kaikki asetukset mutta mikään ei auta. Powerstripin (3.56) kikkailukaan ei ole auttanut. Päivitin ffdshownkin viimeisimpään mutta ei apua. Koneen omassa ruudussa ei mitään ongelmia ole ollut. Toosa on XP SP1 +joitain päivityksiä mitä lie, automatik. Nohjain Gf Ti4200/tv-purku Philips 7104. Dx on 9.

Tietääkö joku missä voisi olla vikaa tai mitä voisi vielä päivittää? Mulla loppuu kohta jauhot pussista.

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Kokeillut astetta vanhempia forceware ajureita?

3. finecrime

finecrime Member

Trophy Points:
    11
    Juu pitääkin kokeilla.

4. finecrime

finecrime Member

Trophy Points:
    11
    Nonni. Kiitos ja kumarrus oikeasta toimivasta vinkistä. Eli Fw 71.84 pelaa oikein pienoisen ajuriruljanssin jälkeen.

Mutta nyt se toimii. Kiitokset Agentille :)

5. koboltti

koboltti Member

Trophy Points:
    11
    Minulla on sama ongelma mutta FW 71.84 ei toimi sekään. Olen tapellut tämän portautumisen kanssa jo pitkään ja kuin luin tämän mietin että nyt saa homman kuntoon kun joku muukin on saanut vaan mitenkäs kävi, kokeilin kolmet ajurit läpi. Neljänsillä windows sekosi eikä enää käynnistynyt, valitti vain system-tiedoston puuttumisesta. Nyt laitettuani kaksi kertaa windowssin korjaavan asennuksen (ensimmäinen ei toiminut) läpi pääsin laittamaan vielä kerran 71.84, pakotin tv:n tunnistuksen ja uudelleenkäynnistin. Valitsin dualwievin ja mitä telkkarissa näkyykään? Perkeleen Portaat! Montakohan iltaa tähänkin p*****n on mennyt.

Tuossa vielä kuva portaista, ihan sama homma minullakin: http://koti.mbnet.fi/koboltti/Kuvia/mosaiikki.JPG

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Uusia 77.72 ajureita kokeillut?

7. koboltti

koboltti Member

Trophy Points:
    11
    En muista millä ohjelmilla ongelmaa ei ollut, mutta yhtenä yönä kiintolevy hajosi pitäen vielä julmettua mekkalaa. Hieman säikähti 03.00 yöllä ja nukutti tosi hyvin sen jälkeen kun tiesi että elämä meni, noh, uusi levy kaupasta. Sitten windows uusiksi ja samalla päivitittyi näytönohjaimen ajuri muistaakseni juuri 77.72 jolla ei toiminut myöskään.

Kiva että jotkut jaksaa vastailla, alkaa pää hajoamaan tähän toimimattomuuden kierteeseen.

8. finecrime

finecrime Member

Trophy Points:
    11
    Itse asiassa kun mä leikin niitten ajureiden kanssa niin aluksi menin sitten painelemaan ok-ok-ok kun kone kysy poistetaanko [bold]kaikki[/bold] nVidia-ajurit... se ei ollut fiksua kun omistaa nForce-emolevyn ni meni kaikki nuo ajurit uusiks. Tosin samat ajurit ensin levyltä ja sitten LiveUpdate hoiti loput. Ja sitten ne yhet ei-ihan-uusimmat-ajurit näyttikselle. Tuolleensa mulla hoitu, en tiedä auttaako sua.. tsemppiä silti!

9. koboltti

koboltti Member

Trophy Points:
    11
    J-j-j-jj-j-jeees! Vihdoinkin. Kolmas kerta toden sanoo, meni taas ajurit niin sotkuun että pistin windowssin uusiksi kolmannen kerran. Samalla näytönohjaimen mukana tulleet alkuperäiset ajurit eikä mitään ylimääräistä softaroskaa niin nyt on portaat hävinneet. Huh mikä homma, katsoin windowssia asentaessa leffaa Madhouse, jos joku on nähnyt. Siinä on pätkiä jotka kuvaa hyvin tätä sotkua ja sen selvittämistä.

Share This Page