Vaimo erehtyi avaaman oven kun siellä oli lupatarkastaja. Vaimo pyysi minut ovelle ja totesin, ettei meillä ole telkkaria. Tähän tarkastaja totesi, että televisio todettu ja lähti. Lähdin käytävään miehen perään ja pyysin näyttämään henkilökorttia, mutta mies ei sellaista esittänyt, sanoi vaan että soita viestintävirastoon. Eli onko odotettavissa, että postissa tulee sakko? Ja mitä ihmettä tuo löpinä "katsominen todettu" tarkoittaa? Pystyykö katselun muka selvittämään jotenkin?
ei ole tulossa! tarkastaja käy meillä kerran vuodessa ja olen joka kerta avannut oven ja mies pyytää että joko me voitais selvitää asian, vastaan että meillä ei ole selvittämistä ja hän kysyy jos me voidaan varmistaa asian. kysyn miten ja hän kysyy että jos voisi tulla sisälle katsomaan, sanon että on tervetullut kun hänellä on lupapaperit kunnossa tulla tekemään kotietsintää ja hymyilen=) joka kerta hän uhkailee jollain konstilla.. laitetaan asunto mitotukseen, sen voi todeta muullakin tavalla kun sisään tulolla sihen olen vastannu että jos mies näkyy mun ikkunoissa niin tulee kotirauhanrikkomisesta syytteet niskaan! vaikka hänellä olis poliisi mukana niin heillä ei ole lupaa tulla sisällä jos ei löydy virallista entsintälupaa kourasta! 4 uotta peräkääin ollaan tätä tanssia tanssittu ja perjantaina tuli taas laput postiin jossa voin ilmoittaa televisiosta jos se olis sattunut unohtumaa, ja 1-2 viikon sisällä odotan taas että tarkistaja tulee käymään=) on se nyt kumma kun ei rehellisen miehen sanaan voi uskoa keralla..
On lähipiiristä kokemuksia tuosta että kutsutaan kuulusteluihin epäiltynä luvattomasta tv:n katselusta tjsp. Siellähän sitten myönnetään tai kiistetään ja mahdollisesti syyttäjä nostaa syytteen. Ei kai sakot postissa tule pl. liikennekameroiden perusteella annetut kupongit?
Eihän tuossa pitäis olla mitään ongelmaa jos ei televisiota kerran ole, kuten sanoit? Jos televisiota katsoo niin senhän laskun pitäisi kolahtaa luukusta 1-4 kertaa vuodessa (riippuen maksutavasta) ja tuollaisilla epämääräisillä hiippareilla ei pitäis mitään nokankoputtamista olla.
Näkikö se television katseluun tarvittavan laitteen ts. digiboksin, jos ei niin, ei mitään hätää. Pelkän television havaitseminenhan ei mitään enää merkitse, paitsi jos sattuu kaapelitaloudessa asumaan.
Kaverin isälle tuli tarkastaja ovelle, äijä päästi sisälle. Laitto digiboxin kaukosäätimen taskuun piiloon ja väitti että oli voittanu jostain digiboxin mutta ei ollu paketissa kaukosäädintä ja kun oli voitettu boxi niin ei ollu kuittiakaan saanu. Sano että käyttää telkkaria vaan vanhojen nauhojen katseluun. Oli muutenkin esittäny tyhmää ja tarkastaja oli lähtiessä todennu että maksakaa lupa sitten kun hankitte uuden boxin tai kaukosäätimen nykyiseen boxiin. Eli ratkaisu, ole tyhmä tai edes esitä sellaista
Minä olen aina ollut ulkomailla töissä kun on soiteltu Onko muille tv-lupatarkastaja soitellut puhelimeen? Äkkiä ajateltuna ei soittamisessa ole mitään järkeä, ovatkohan ne soittajat edes olleet oikeita tarkastajia? Seuraavalla kerralla taidan olla Jehovan Todistaja. Yksi urbaanilegenda kertoi, että opiskelija-asuntolassa oli tieto, että tarkastaja kiertää taloa ja yksi neropatti meni avaamaan oven mustat lasit silmillä ja valkoinen keppi kädessä..
Muahahaa.. Päivän paras, vaikka olisikin vain urbaanilegenda. =D Itse olen kuullut myös urbaanilegendan: Joku taitelija oli päästänyt tarkastajan sisään todistaakseen, ettei hänellä taatusti ollut telkkaria. Tarkastaja näki erään neliskanttisen kankaalla peitellyn noin television kokoisen esineen. Tarkastaja alkoi räyhäämään, että siellähän se töllötin oli ja taitelija vakuutteli, että siellä ei tosiaankaan sellaista ollut. Tarkastaja, kuitenkin äkkipäissään meni ja nykäisi kankaan pois ja samalla tiputti lasisen taideteoksen lattialle, niin että räsähti.