tv:n katsominen tietsikalla...

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by tika87, Jul 6, 2002.

1. tika87

tika87 Member

Trophy Points:
    16
    niin eli ihan simppeli kysymys...mitä tarvitsee, että voi katsoa telkkua tietsikasta?onko tvkortti ainoo mitä tarvitaan?

2. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    TV-kortti, jossa on TV-viritin tai jos on vain videosisääntulo, niin tarvitset erillisen virittimen, esim. videonauhurin väliin.

3. tika87

tika87 Member

Trophy Points:
    16
    no viitsikkös sanoa jonkun tv-kortin millä voi katsella...kelpaako tollanen HAUPPAUGE WIN/TV GO
    kortti?

4. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    En nykyisistä korteista juurikaan tiedä, ei ole tullut seurattua. Itse ostaisin kortin, jos ei olisi ennestään, joka tukee kaappausta täydellä PAL-resoluutiolla (704x576), jossa on jokin parempi pakkaustekniikka sisäänrakennettuna (M-JPEG tai MPEG-2) raudalle ja tukee stereoääntä. Lisäksi sisääntulona pitää olla ainakin S-Video.

Tietty jos tarvit vain ja ainoastaan TV:n _katsomiseen_, etkä kaappaukseen, niin silloin se on melkein ihan sama minkä kortin ostat.

5. kujaki

kujaki Regular member

Trophy Points:
    26
    Hauppaugen kortti on minulla toiminut oikein hyvin. Tosin oma korttini on se nicam stereo malli.
    Se ei ole kovin hyvä kortti kaappauksiin ainakaan jos käyttis on WIN XP, mutta katselussa oikein hyvä.
    Olen tosin saanut hyvän tuloksen kaappaamalla TV ohjelmaa ShowShifter ohjelmalla ja mjpeg kodekilla. Tällä onnistuu 740*576 resoluutio ja ´1.3 GHz:n koneella laadulla Q18.
    Sitten pakkaamaan esim DivX:llä niin saa pieneen tilaan loistavaa laatua.
    Täältä keskutelualueelta olen saanut paljon apua (kiitos muuten siitä).

6. jackall

jackall Guest

kujaki, mikäs kaappaamisessa tökkii? Miksei kaappaaminen anna hyvää laatua? Aattelin vaan, että jos ite ostaisin jonku TV-kortin.

Jos pakkaat suoraan DIVX:ksi, niin tuleeko laadusta huonompaa kuin VHS-laatu?

Last edited by a moderator: Sep 18, 2002
  7. kujaki

kujaki Regular member

Trophy Points:
    26
    Edelleen teen kaappaukset edellä mainitulla kortilla.
    Hauppaugen nicam stero TV kortilla.
    Kaappauksessa tökkii ainoastaan se, että WIN XP:llä ja esim. Virtual Dubilla ei onnistu yli 352*288 resoluutiot. Vaikka paljon olen paininut asian kimpussa se ei ole minulle viellä ratkennut.
    Sen sijaan ShowShifter antaa valita resot normaalisti ja siksi käytän sitä.
    Nykyään homma käy ilman putoavia freimejä resolla 704*576 ja Q19.
    Suuri korjaus kaappauksen laatuun tuli kun vaihdoin koneeseni uuden äänikortin Creative Soundplaster Liven tilalle. Se oli ilmeisesti jotenkin viallinen kun kaappauksen äänipuoli oli vähän rätinäinen ja kaappauksen aikana jopa Q17 arvolla freimejä putoili pois.
    Uudessa ShowShifter versiossa 1.75 on mahdollisuus lennossa kaapata DivX:ää mutta silloin resot täytyy pitää 352*288 jotaa hommasta tulee jotain.
    Käytän itse lennossa pakkaamista yleensä WMV:ksi tai DivX:ksi vain sellaiseen nauhoitukseen jota en katsomisen jälkeen enään säilytä koska laatu on VHS:ää tai ehkä vähän huonompaa vaikea sanoa tarkkaan.
    Pätkät jotka säilytän kaappaan MJPEG kodekilla ja sitten myöhemmin kaikessa rauhassa annan koneen pakata sen esim. DivX:ksi.

8. jackall

jackall Guest

Kiitos selvityksestä...

Share This Page