Olen jo kerran kysynyt samaista ongelmaa, mutta sain vastaukseksi vain tyhjää jo tietämääni ja kokeilemaani tietoa. Elikkä kortti pny technologies kortti Nvidia Geforce 4 4200ti eikä siinä toimi TV-out!!! Tiedän siis miten nvidian tv-out toiminnot toimii koska mulla on vanhempi geforce2 jossa out toimii mainiosti. Tilanne: Tv-out kohdassa plugi kiinni samoin tv:ssä. Menen display properties paikkaan ja sieltä advanced ja nview MUTTA sieltä ei voi valita kohtaa "klooni" koska seon "harmaana" eli passiivisena. Ainoistaan "vakio(dualview)" on aktiivisena!! Tarkottaen myös sitä että valitse näyttölaite kohta on myös turha koska ei siellä ole vaihtoehtoja. Elikkä tuntuu siltä että Windows XP ei vain jostain syystä tunnista sitä... Kortti oli takuuhuollossa, mutta eivät löytäneet mitään vikaa ja kortti toimi mainiosti. Piuhat summuut kunnossa. (todistettu geforce2 kortilla) Olen kokeillut lukuisia eriversioita nvidian ajureista. detonator summuut...turha toivo.. Tv-tool ohjelma sanoo puolestaan: Tv-tool was unable to detect a tv chip on your card!! Muuten kortti toimii täydellisesti... Emolevy Epox 4bdae Missä vika?
Itselläni on myös TI-4200 kortti ja tv-out toimii ongelmitta tv-toolin versiolla 6.8... Tuossa ajurien kautta tapahtuvassa tv-out:ssa voi olla se ongelma että kortillasi on vain yksi RAMDAC ja täten se pystyy tuottamaan kuvaa vain yhteen crt putkeen kerrallaan (tv-tool:la voi käyttää kahta näyttöä kloonina, mutta monitorin virkistystaajuus on silloin 50hz ).
Siinä pitäisi olla sellainen tekstiruutu (alasvetolaatikko) jossa lukee ensisijainen näyttö , sen vaihdat lisänäyttöön. Hankalaa kun ei voi tarkistaa omalta koneelta koska olen työpaikalla. Vielä sellainen juttu nview-klooni asiaan että: Kytke tv s-video johdolla tietokoneeseen (varmaan on jo), laita tv päälle, avaa nview välilehti ja klikkaa "Detect Displays". Siihen display kohtaan pitäisi ilmestyä monitorin lisäksi tv. Device settings:sta voi tarkastaa että tv:n aetukset ovat oikein (muistaakseni PalB pitäisi olla automaattisesti oikein). Nyt pitäisi pystyä kytkemään kloonin päälle.
4200ti :hän on MSI:n valmistama,hae niiden sivuilta ajurit.Toinen konsti on vaihtaa näyttölaite nwiew asetuksista, jolloin kuva siirtyy telkkariin.
Jos sulla on detonator yli 30 versiot niin katso mikä tv-piiri on kortissa ja postaa tänne, tai sitten katsot tv-tool:lla sen tv-piirin. Ja kyllä se tv-out pitäis toimia ainakin tv-tool:n versiolla 6.8 tai parempi... PS Lukewader: ei MSI ole ainoa ti 4200 valmistaja ja tossahan on jopa mainittu että "pny technologies"...
enhän väittänytkään sitä,että se olisi ainut...,mutta sieltä sain softan millä sain oman korttini toimimaan...
You need to have Video Mirroring enabled. To enable Video Mirroring, go into your Control Panel -> double-click on the Display icon -> when the Display Properties appears -> click on the Settings tab -> click on the Advanced button -> click on the Geforce tab -> on the window that appears to the left of the panel, select Overlay Controls -> from the Full Screen drop down menu, choose your secondary display as your full screen device. Then click on OK and you should be able to view your video on your secondary display. TÄÄ ON SUORA KOPIO NVIDIAN MULLE LÄHETTÄMÄSTÄ E-MAILISTA KUN MULLA VIEL OLI 4200TI KORTTI
Toke toi on vanha juttu...ei toimi... ei voi valita toista näyttöä... Keppele tv-toolissa sanoo unknow tc-chip joten paha sanoa
hmm.. johto ei ole kunnolla liittimessä? eräs asia mitä voit vielä koittaa on "pakottaa monitorin havaitsemisen sekundaariseen porttiin" (nview asetuksissa) ..minulla ainakin tällä tavoin kone löytää sekundaarisesta portista (eli TV-out:sta) TV:n (ei siis sama kuin havaitse näytöt) ..mutta kyllä vähän vaikuttaa että sinulla olisi tv-out pask..hajalla.
Toi vaikuttaa aika selvältä. Vie se kortti takasin sinne mistä sen hommasit ja vaihda toiseen. Kyllä sen tv-outin pitäs toimia suhteellisen helposti. Ei ainakaan oman korttini tv-out vaatinut mitään insinöörin tutkintoa tai tietämystä henkimailmasta Itseasiassa oma gayhorse 4200 toimi jo sillä että pistin koneeseen tv-tool 6.5 ja clikkasin ok:ta
tuskin yksikään 4200ti kortti tarvii mitään tv-toolia toimiakseen uusilla ajureilla klikkaa ruksit oikeisiin paikkoihin niin varmaan pelaa. oikeat vastaukset saa nvidialta ja kortin valmistajalta niil on hyvät support palvelut!e-mailiä peliin.
mikko1981: Jos saat tv-outin toimimaan, nii laita viestiä miten se onnistuu. Mulla on täsmälleen sama ongelma: geforce2 toimii loistavasti, mutta 4200ti:n kanssa valikko on "harmaana" eikä siitä pysty valitsemaan tv-tilaa. Ihan kaikkea oon kokeillu, mut mikään ei näytä auttavan.
Mulla ei myöskään tv-out toimi pny:ssä. En itedä johtuuko siitä, että piuha ei pysy kunnolla kiinni tv-out-liittimessä. Muuten piuhojen pitäisi olla oikein, eli s-video-kaapeli on liitetty scart-adapteriin.
Siis, tv-näyttöä ei tunnisteta, vai eikö sitä ole ollenkaan olemassa? Näkyykö windowsin ominaisuudet -> asetukset, tilassa kahta ERI näyttöä? Jos ei, sinulla ei luultavasti ole asennettuna oikeita ajureita. Kokeiles niitä mitkä tuli laitteen asennuscd:n mukana, jos ei silloinkaan toimi, niin laitteessa itsessään on luultavasti vikaa. Ja minulla itselläni sattuu olemaan juuri sama kortti, jonka sain toimimaan kun asensin: 1) nView-ohjelmiston (sis. xp-driverseihin) 2) WDM-ajurit : (http://www.nvidia.com/view.asp?IO=wdm_winxp-2k-Me-98se_1.22) 3) Ja vielä jos ei mikään olisi toiminut, olisin asentanut windowsin uudelleen. Ja oletko käynyt kurkkaamassa biosin puolella, onko tv-out jostain syystä disable. Tämä saattaa olla mahdollista vai...? Mailaa jos oli apua... tai jos tarvii enemmän apua.