TV-out ongelma

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Samkoon, Dec 27, 2007.

1. Samkoon

Samkoon Member

Trophy Points:
    16
    Niin, eli olisi tässä tämmöinen visainen pulma, joka vaatisi nopeaa ratkaisua. Eli kyseessä on 32 tuumaisen sonyn hd telkkarin liittäminen tietokoneeseen kloonitilaan siten, että kun videota aletaan pyörittämään, televisioon tulee automaattisesti koko kuva videosta. Tietokoneessa on nvidia gf 8800 gts 512 näyttis ja windows vista ultimate käyttöjärjestelmä. Televisioon menee hdmi johto dvi liittimeltä jonka välissä on dvi -> hdmi adapteri. Näyttöön menee johto toiselta dvi liittimeltä.

Vanhassa koneessa sain hyvin toimimaan tuon, ja siinä oli nvidia näyttis myös. Mutta, nyt kun selasin tuota nvidia ohjauspaneelia, sieltä puuttuu asetuksia?!?! Esimerkiksi: Lueskelin tuota opasta täällä afterdawnissa ja kun tuli siihen kohtaa missä käsketään mennä video ja televisio kohtaan ja valitsemaan Muokkaa kokonäytön videoasetuksia, jonka jälkeen valitaan "näytä koko näyttö kohteessa tv". Tätä asetusta ei minulla ole ollenkaan. Myöskään tv:n värejä en pysty erikseen säätämään, enkä sen skaalausta. Eli käytännössä jos haluan jotain muuttaa näytöstä, niin täytyy se muuttaa tietokoneen näytöstäkin. Oikeastaan mitään muuta asetusta tv:seen liittyen en pysty muuttamaan, muuta kuin kloonitilan ja dual view tilan välillä?

Eli jos joku pystyisi kertomaan, että miten saan tuon toimimaan kunnolla, olisin enemmän kuin kiitollinen.

edit. "Windows Vistan kanssa saattaa esiintyä pieniä ongelmia, esim. kloonitilassa molemmilla näytöillä täytyy olla sama resoluutio tai koko näytön videopeilaus ei toimi lainkaan. " oppaassa oli tuollainen kohta? Mutta siihen ei ollut kirjotettu ollenkaan ratkaisia? Eli enkö saa ollenkaan tuota tv outtia toimimaan kunnolla?

Last edited: Dec 27, 2007
  2. taropaa

taropaa Guest

Moro!

Mulla on täysin sama ongelma kun sulla, paitsi että mulla on käyttiksenä xp. Oletko löytäny mitään ratkaisua?

3. J-lalli

J-lalli Active member

Trophy Points:
    68
    Onko tv ollut auki kun mulkkaat säätöjä, jos tv on kiinni niin ei näy asetuksiakaan ainakaan itsellä...

4. taropaa

taropaa Guest

kyllä on tv ollut auki.

5. Make_72

Make_72 Regular member

Trophy Points:
    48
    tästä on kirjotettu täällä moneen kertaan,eli et saa näillä uusimmilla nvidian korteilla eli 8 ja 9 sarjan tota klooni tilaan toimimaan samalla lailla kuin vanhemmilla korteilla, siitä on karsittu tota tv-out tukea.omasta mielestäni parhaiten sen saa toimimaan dualview tilassa,sillon avaa sen videon työpöydälle ja vetää sen reunan yli televisioon ja sit avaa koko näytölle,esim. bsplayerillä tai neron soittimella säätöpaneeli jää näytölle,mistä on sit helppo painaa paussia tai mitä haluaakaan tahdä,sekä suurin etu mielestäni tässä on se että itse koneen näyttöä voi käyttää muuhun vaikka video pyörii televisiossa( esim. voit laittaa lapselles muumit pyörii ja itse surffailla missä huvittaa ) niinkuin vanhemmilla korteilla pystyit klooni tilassa,kun vaan oli laittanut että videot avautuu televiossa koko näytöllä.

Last edited: Jul 13, 2008
  6. taropaa

taropaa Guest

KIITOKSIA SUURESTI!!!

Share This Page