TV-Out ongelma?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by jacce, Jan 1, 2003.

1. jacce

jacce Member

Trophy Points:
    11
    Olen täysin aloittelija näissä hommissa ja olen kyllä lukenut yllä olevat Usein kysytyt kysymykset.

Ongelma on seuraavanlainen:

Olen liittänyt koneeni ASA 3624-televisioon sellaisella johdolla, jonka television päässä on Scart-liitin ja toisessa päässä kaksi (2) RCA-liitintä. Keltainen ja valkoinen. Olen liittänyt näytönohjaimelta tulevan johdon (toisessa päässä moninapainen, pieni, pyöreä liitin, S-Video-liitin? ja toisessa päässä normaali RCA-liitin) tähän televisiolta tulevan johdon KELTAISEEN päähän. ---> Kuva näkyy. Ei värejä. Kuva on muuten hyvä.

Kysymys kuuluukin: Onko vika TV:ssä? Telkkariin menevässä SCART/2xRCA-johdossa vai missä? Pitäisikö myös valkoinen johto kytkeä johonkin? Näytönohjaimesta en mitään tuohon liittyviä asetusvaihtoehtoja löytänyt.

Olisi kiva tietää vika ennen kun totean SCART/2xRCA-johdon syyksi, ja lähden ostamaan erillistä adapteria tuohon tarkoitukseen.

2. jacce

jacce Member

Trophy Points:
    11
    Vika löytyi kuitenkin näytönohjaimen asetuksista. Värit tulivat mutta ilmaantui uusi ongelma.

Elokuvat ei näy. Toisto-ohjelma (mediaplayer) kyllä näkyy ruudulla mutta leffaa ei. FullScreen-tilassa se näkyy hetken, mutta pian katoaa. Tilalla musta ruutu.

RealOnePlayer taas alkoi v********maan ja kun koittaa avata tiedostoa tulee aina "Ohjelma on suorittanut laittoman toiminnon" jne...Asensin sen uudestaankin mutta sama vika jatkuu.

3. Wire

Wire Guest

Jos sulla on ATI:n näytönohjain niin klikkaileppa näytönohjaimen asetuksista TV primary näytöksi ja monitori pois kokonaan.

Kaverilla oli samanlainen ongelma.

4. jacce

jacce Member

Trophy Points:
    11
    Kiitoksia vaan avuista. Tuo näytön jättäminen pois pelistä auttoi ja nyt pyörii filmit!

5. Tko

Tko Member

Trophy Points:
    11
    Minulla on vähän samanlaista ongelmaa eli värit ei näy. Ostin DVD kitin joka sisältää adptorin:scart m/s-video md4f+3 audio-video rca jack, s-vhs kaapelin 15m, rca piuhan 15m, stereo adpterin.Näytönohjaimelta menee tätä s-video kaapelia pitkin television scart-adapteri s-video liittimeen + äänet rca:lla. Lisäksi minulla on 2 kpl:tta adapteria (ei kuulunut kyseiseen kittiin) näytönohjaimen s-video liittimeen (noin. 15 cm pitkä, toinen pää s-video ja toinen rca)ja kun siirrän toisella adapterilla rca:ta myöten television scart-adapterin rca liittimeen, niin kuva näkyy värillisenä, mutta häiriöisenä johtuen rca kaapelin pituudesta. Toisella adapterilla ei värejä. Olen myös kuullut että joillakin kun he valitsevat TV:stä scart liittimen olisi kaksi valintaa: toisella näkyy väri ja toisella ei. Eli missä voisi olla vika? Mitkä asetukset auttoivat jaccella kyseiseen ongelmaan?

6. Tko

Tko Member

Trophy Points:
    11
    Ongelma ratkaistu, DVD-kittiin täytyi tehdä vähän kytkentä muutoksia.

Share This Page