Olen täysin aloittelija näissä hommissa ja olen kyllä lukenut yllä olevat Usein kysytyt kysymykset. Ongelma on seuraavanlainen: Olen liittänyt koneeni ASA 3624-televisioon sellaisella johdolla, jonka television päässä on Scart-liitin ja toisessa päässä kaksi (2) RCA-liitintä. Keltainen ja valkoinen. Olen liittänyt näytönohjaimelta tulevan johdon (toisessa päässä moninapainen, pieni, pyöreä liitin, S-Video-liitin? ja toisessa päässä normaali RCA-liitin) tähän televisiolta tulevan johdon KELTAISEEN päähän. ---> Kuva näkyy. Ei värejä. Kuva on muuten hyvä. Kysymys kuuluukin: Onko vika TV:ssä? Telkkariin menevässä SCART/2xRCA-johdossa vai missä? Pitäisikö myös valkoinen johto kytkeä johonkin? Näytönohjaimesta en mitään tuohon liittyviä asetusvaihtoehtoja löytänyt. Olisi kiva tietää vika ennen kun totean SCART/2xRCA-johdon syyksi, ja lähden ostamaan erillistä adapteria tuohon tarkoitukseen.
Vika löytyi kuitenkin näytönohjaimen asetuksista. Värit tulivat mutta ilmaantui uusi ongelma. Elokuvat ei näy. Toisto-ohjelma (mediaplayer) kyllä näkyy ruudulla mutta leffaa ei. FullScreen-tilassa se näkyy hetken, mutta pian katoaa. Tilalla musta ruutu. RealOnePlayer taas alkoi v********maan ja kun koittaa avata tiedostoa tulee aina "Ohjelma on suorittanut laittoman toiminnon" jne...Asensin sen uudestaankin mutta sama vika jatkuu.
Jos sulla on ATI:n näytönohjain niin klikkaileppa näytönohjaimen asetuksista TV primary näytöksi ja monitori pois kokonaan. Kaverilla oli samanlainen ongelma.
Minulla on vähän samanlaista ongelmaa eli värit ei näy. Ostin DVD kitin joka sisältää adptorin:scart m/s-video md4f+3 audio-video rca jack, s-vhs kaapelin 15m, rca piuhan 15m, stereo adpterin.Näytönohjaimelta menee tätä s-video kaapelia pitkin television scart-adapteri s-video liittimeen + äänet rca:lla. Lisäksi minulla on 2 kpl:tta adapteria (ei kuulunut kyseiseen kittiin) näytönohjaimen s-video liittimeen (noin. 15 cm pitkä, toinen pää s-video ja toinen rca)ja kun siirrän toisella adapterilla rca:ta myöten television scart-adapterin rca liittimeen, niin kuva näkyy värillisenä, mutta häiriöisenä johtuen rca kaapelin pituudesta. Toisella adapterilla ei värejä. Olen myös kuullut että joillakin kun he valitsevat TV:stä scart liittimen olisi kaksi valintaa: toisella näkyy väri ja toisella ei. Eli missä voisi olla vika? Mitkä asetukset auttoivat jaccella kyseiseen ongelmaan?