Olen täysin aloittelija näissä hommissa ja olen kyllä lukenut yllä olevat Usein kysytyt kysymykset. Ongelma on seuraavanlainen: Olen liittänyt koneeni ASA 3624-televisioon sellaisella johdolla, jonka television päässä on Scart-liitin ja toisessa päässä kaksi (2) RCA-liitintä. Keltainen ja valkoinen. Olen liittänyt näytönohjaimelta tulevan johdon (toisessa päässä moninapainen, pieni, pyöreä liitin, S-Video-liitin? ja toisessa päässä normaali RCA-liitin) tähän televisiolta tulevan johdon KELTAISEEN päähän. ---> Kuva näkyy. Ei värejä. Kuva on muuten hyvä. Kysymys kuuluukin: Onko vika TV:ssä? Telkkariin menevässä SCART/2xRCA-johdossa vai missä? Pitäisikö myös valkoinen johto kytkeä johonkin? Näytönohjaimesta en mitään tuohon liittyviä asetusvaihtoehtoja löytänyt. Olisi kiva tietää vika ennen kun totean SCART/2xRCA-johdon syyksi, ja lähden ostamaan erillistä adapteria tuohon tarkoitukseen.
Vika löytyi kuitenkin näytönohjaimen asetuksista. Värit tulivat mutta ilmaantui uusi ongelma. Elokuvat ei näy. Toisto-ohjelma (mediaplayer) kyllä näkyy ruudulla mutta leffaa ei. FullScreen-tilassa se näkyy hetken, mutta pian katoaa. Tilalla musta ruutu. RealOnePlayer taas alkoi v********maan ja kun koittaa avata tiedostoa tulee aina "Ohjelma on suorittanut laittoman toiminnon" jne...Asensin sen uudestaankin mutta sama vika jatkuu.
Jos sulla on ATI:n näytönohjain niin klikkaileppa näytönohjaimen asetuksista TV primary näytöksi ja monitori pois kokonaan. Kaverilla oli samanlainen ongelma.