Tv-out ongelmat???

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by jihaa, Aug 29, 2002.

1. jihaa

jihaa Member

Trophy Points:
    16
    Liitin koneeni s-video liittimellä scart adapteriin tv(Phillips) taakse! Win xp ei tunnista tv:tä, miksi? Kokeilin tv-tool ja sain kuvan näkyviin, tosin välkkyvänä eikä kovinkaan tarkkana? Värit sai, kun laittoi sieltä valikosta komposiitin päälle? S-video namiskan ollessa päällä ei värejä ollut??? Miten saan tuon win xp:n tunnistamaan tv:n ja saako tv:stä ja näytöstä samaan aikaan saman kuvan, vai tuleeko se vain jommasta kummasta??? Ja jos saa niin miten??? Näytönohjain on Geforce 2 MX400 tv-out!

2. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Jos TVTool toimii niin sillä saat säädettyä kuvasta välkkymiset (flicker), värit jne. kohdalleen.
    Tutustupa siihen softaan paremmin..

3. tobina

tobina Member

Trophy Points:
    16
    Windows XP home editionissa ei ole ainakaan kahden näytön tukea.

4. pelttu

pelttu Regular member

Trophy Points:
    26
  5. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    TVTool:lla saada monitorin ja TV:n yhtäaikaisen näytön tuen, vaikkei näytönohjain tukisikaan sitä..

6. jihaa

jihaa Member

Trophy Points:
    16
    Käyttis on xp prof! Kokeilin tuota flicker hommaa, eikä se poistanut kokonaan välkyntää? Onko vika siinä että näyttö on eri taajuinen ku tv(50 hz)??? Entä ku videota katsottaessa välkyntä vähempää? Mulla on liitettynä s-video kaapelilla ja ku tv-toolista valittuna on s-video, ni värejä ei ole? Mutta ku valitsee komposiitin, ni värit löytyy???

7. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Ei se windowsin työpöydän tartte näkyäkään hyvin, monitori on sitä varten ja TV elokuvien katseluun. Laita TVTool:sta connection kohtaan automatic.
    Flicker säätö löytyy kahdesta eri kohtaa, mode -> painele nuolta kunnes tulee flicker kohta -> plussa täysille ja adjust kohdassa arvoksi 4..

8. repa

repa Member

Trophy Points:
    16
    Taas näitä omia kokemuksia tv-outin kanssa taistelemisesta: Flicker-säädöstä ei ainaskaan mulla ollut mitään apua (TV on tosi uusi Samsung laajakuva), Windowsin työpöytä on tosi suttuinen, ja olin jo aikeissa kiihkota siitä Herculeksen tuotetukeen kunnes keksin kokeilla toisella telkkarilla (kohtalaisen uusi Nokia), ja yllättäen TV-kuva oli todella terävä ja selkeä. Kuvautkissakin lienee siis eroja. Siis kuvaputkissa eikä utkissa

Last edited: Aug 30, 2002
  9. jihaa

jihaa Member

Trophy Points:
    16
    Miksi värit ovat haaleat, ei auta vaikka laittaa tv-toolista värit max? Mulla on liitettynä s-video kaapelilla ja ku tv-toolista valittuna on s-video, ni värejä ei ole? Mutta ku valitsee komposiitin, ni värit löytyy??? Lisäksi mulla on valittuna pal,800x600 ja koko ruutu! Tota (Laita TVTool:sta connection kohtaan automatic) kohtaa en löydä tv-toolista??? Laitoin noi(http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_30.82) ajurit ja ihmetyttääkin, että miksen saa tunnistettua tv:tä tuolta näyttö/ominaisuudet valikosta? Siellä olisi ton värin suhteen paremmat säädöt? Ja miksiköhän näyttö menee jumiin(joutuu koneen resetoimaan) ku on pari kolme kertaa laittanut ton tv moden edes takaisin???

10. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    Mikäköhän versio sinulla on?
    Windowssin työpöytä ei näy hyvin TV:ssä edes TVTool:in avulla, leffat näkyy.
    Ja jos sinulla on joku huono laatuinen screener leffa niin sen värejä ei pysty korjaamaan täysin..

11. jihaa

jihaa Member

Trophy Points:
    16
    Nyt sain kuvan näkymään nview:llä ja sillä saa paremman kuvan monitoriin ku tv-toolilla! Nyt vaan kuva on liian iso telkkaan??? Johtuuko se siitä, että kun mulla on valittuna työpöydän resoksi 1280x1024??? Entä miksi kaijuttimista kuuluu surinaa, ku on kuva töllön ruudulla? Miten saa Power DVD:llä tekstit leffaan???

Last edited: Aug 31, 2002
  12. jihaa

jihaa Member

Trophy Points:
    16
    Mulla on versio 6.5

13. Tsuppari

Tsuppari Guest

Moi
    koneessani on ndivian geforce2 ti200
    näytönohjain.
    tv-out liitin ei ole mallia s-video!
    se on 9-napainen (3alla, 4keskellä, 2päällä).
    osaisiko joku kertoa suomeksi liittimen nimen
    ja mistä saan moisen???
    kukaan ei tunnu tuntevan asiaa (n. 20 puhelua
    alan liikkeisiin)

Last edited by a moderator: Sep 3, 2002
  14. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66
    TVTool:in vakio asetukset on surkeat. Olen 99% varma että sillä saa paremman kuvan, kun asetukset on kohdallaan..

EDIT: Laita resoksi 800X600

Last edited: Sep 3, 2002
  15. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Tsuppari: etkö muistanut lukea Keskustelualueiden sääntöjä - älä kysyä uusia kysymyksiä vanhan otsikon alla.
    Lyhyesti silti: nVidia ei edelleenkään liene korttivalmistaja, vaan piirivalmistaja. Kortin valmistajan toteutus voi olla joku muukin, mutta melkoisella varmuudella liitin on "suomeksi" 9 pin mini-DIN (tai miniatyre DIN). Pelkkää liitintä myy ainakin postiennakolla Elfa (http://www.elfa.se/fi/) ja varmaan monet muutkin tämän tyyppistä tavaraa myyvät liikkeet.

Jos haluat jatkaa kyselyä asiasta, aloita uusi viestiketju.

16. Faarao

Faarao Guest

Minkä lainen on combo liitin?
    Minua euvottiín käyttämään sellaista, koska TV:ni ei tue svhs signaalia.

17. Jake

Jake Active member

Trophy Points:
    66

Share This Page