Olen lukenut kaikki tv-out ongelmat mutta ei löydy ratkaisua.. Mulla on 2 tietokonetta. Molemmissa tv-out ja sama ongelma eli saan kuvan telkkuun mutta se on mustavalkoinen. Vanhassa koneessa on geforce 4200 ti näytönohjain ja uudessa radeon x800 pro. Tv kin on aika uus eli Saloran wide 32 tuumainen.. En tiedä mikä toi piuha on mut toisessa päässä on scartti joka on tv:ssä kiinni ja toinen tulee uudessa koneessa suoraan näytönohjaimeen kiinni ja vanhassa pitää laittaa sellainen adapteri.. Vanhassa koneessa saan värit näkymään kun käytän tv toolia mut ilman sitä näkyy mustavalkoisena. tv-toolista pitää vaihtaa yhtä asetusta joka on adjust välilehdellä oleva select output(vaihtoehdot y/c ja comp). Miten ton valinnan voi tehdä ilman tv toolia ? Mulla on toi sharaware versio joka ei näy kuin 15 minsaa.. Auttakaa nyt joku asiasta tietävä.. alkaa kohta laitteet lennellä pitkin seiniä..
Tarkista aluksi ainakin tämä: 1. Klikkaa oikeanpuoleisella hiirenpainikkeella työpöydälle ja valitse "ominaisuudet" eli se alimmainen vaihtoehto 2. Valitse asetukset/ lisäasetukset /se näytönohjain mikä sulla nyt sattuu olemaan (radeon x800 pro/geforce 4200 TI) 3. Valitse "Televisio" listasta. 4. Valitse PAL-standardi "Video Standardi" listasta. Jos NTSC-valittu kuva TV:ssä mustavalkoinen
"(vaihtoehdot y/c ja comp)", ilmeisesti värit näkyvät tuolla y/c vaihtoehdolla? Tuo y/c ainakin tarkoittaa että mustavalkoinen kuva menee yhtä johtoa pitkin ja värit toista johtoa pitkin ja ne yhdistetään sitten tv:ssä. comp tarkoittanee composiittia jossa kuva ja värit kulkee yhtä johtoa pitkin ja toinen johto on maa/suojajohto. Kyllä tuollainen asetus pitäisi olla "valitse näyttölaite" -kohdassa (tai vastaava) ,jos tuota valintaa ei löydy näytönohjaimesi säätövalikoista kannattaa koittaa vaihtaa/päivittää näytönohjaimen ajureita Suomalaisissa televisioissa on valittava Pal-B/G Koita pyöritellä niitä av tiloja siinä televisiossa (av-1,av-2,av-s) painamalla useampaa kertaan sitä av- tai 0-nappia (mistä napista scart liittimen kuvan saa päälle). Jos televisiossa on useampi kuin yksi scart liitin kokeile toista. Ainakaan SVHS piuha ei toimi yleensä kuin toisessa liittimessä.
Juu kiitoksia vaan tähän ohjeista. Olen koko päivän kontannut tuolla tietokoneiden ja television takana ja vaihdellut johtoja eikä auta. Päivitin molempiin koneisiin uusimmat ajurit mut ei auta.. Mika : tossa ohjeessa jonka linkin laitoit on nvidian screenshotissa on vaihtoehto 'kytkentä' jossa voi valita 'conposite video out' Toi puuttuu multa ja varmaan sen takia värit ei näy.. Jos vielä jollain uusia vinkkejä niin kiitokset etukäteen..
Agent_007 itse olis varmaan omiaan neuvomaan sua enemmän, kun tämä "tv-out touhuilu" ei mulle kovin tuttua ole
onko siinä salorassa 3 reikää mihin voisit panna ne johot jos irroitat ite scartti liittimen niistä johoista.yhteen telkkuun sain tollai toimiin tv-outin. scartista ei näkyny...mut sitte tosiaan laitto ne pelkät johdot suoraan telkkariin niin toimas.ps itellä tulee dvi-johdolla kuva plasma töllöön ja on hyvä kuva =)
Kuulostaa ongelmalta joka johdossa/tv-asetuksissa. Aika harvinaista ettei kahdesta eri valmistajan kortista saa värejä ulos. Eikö radeonin mukana tullut adapteria jolla pystyt kytkemään komposiitti johdon(RCA) korttiisi? Jos vain omistat kyseisen adapterin, sekä rca johdon+ TV:n johon voit kytkeä suoraan kyseisen johdon tai scart adapterin rca-johdolle. Esim PS2:ssa kyseinen adapteri RCA->SCART. Itsellä toimii molemmat vaihtoehdot, jotkut väittävät että heidän telkkareissaan toimii vain komposiittijohdolla.
Juu päivä meni tämän kanssa taistellessa.. Mustavalkoisena näkyy edelleen.. Pitää vissiin katella sitte ainoastaan mustavalkoisia leffoja Onko tietoa että pystyykö jollain erillisellä softalla muokkaan tota ulosmenevää signaalia ? Tai onko radeonin näytönohjaimille olemassa tv toolin tapaista softaa ? Edit: (Masille) " Aika harvinaista ettei kahdesta eri valmistajan kortista saa värejä ulos" Itseasiassa ihmeellisintä tässä just onkin se että tosta geforcen näytönohjaimesta saa tv-toolilla värit esille. Mutta se on se shareware versio joka näyttää 15 minsaa. Eli vika on kyllä tietokoneessa eikä tv:ssä. Edit2 (Rauhis) " onko siinä salorassa 3 reikää mihin voisit panna ne johot jos irroitat ite scartti liittimen niistä johoista" Siinä on 2 scartin paikkaa ja yks s-video. Mutta tv on toisessa huoneessa niin sitä s-video piuhaa ei riitä ku metrin verran. Kummassakaan scartissa ei toimi..
Jotta se kuva näkyisi oikein, ota saloran manuaali käteesi ja etsi s-video. Kyseinen muoto on tuettuna mitä luultavimmin vain toisessa scart- paikassa ja valittaessa oikea videomuoto. Et tarvitse ti4200:sen conffaamiseen tv-toolia, uudet ajurit vain sisälle ja näytön ominaisuuksiin säätämään.