TV-Out toimi kerran, ei toimi enää.

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Rauskis, Aug 11, 2004.

1. Rauskis

Rauskis Member

Trophy Points:
    11
    Olen lukenut jo 16 kertaa tämän foorumin lävitse - mukaan lukien tv-out oppaan - löytämättä ratkaisua ongelmaani. Tässä kärsimysteni tie:

Ostin uuden Panasonic 28'tv:n ja kokeilin innolla uutta mahdollisuutta katsella videota koneelta tv:n välityksellä. Sain kuin sainkin yhteyden pelaamaan s-videon(S-VHS, 4-karvainen) ja tv:n AV3S:n kautta. Värit näkyivät huonosti. Ongelma korjaantui vaihtamalla johto komposiittiin (RCA) ja sen päähän ATI:n mukana tullut 8-karvainen (S-VHS uros --> RCA naaras) liitin. Kuva näkyi mainiosti ja olin tyytyväinen. Vähän aikaa.

Pari päivää myöhemmin kuva ei enää näy, kun vaihdoin pitempään RCA/V-yhdistelmäpiuhaan. Ohjauspaneeli ei edes tunnista tv:ta.(näkyy harmaana ja ruksattuna Displays-välilehdessä.) Äänet kyllä kuuluvat mainiosti eri johtoja kokeilemalla.(vika kortin tv-out:ssa?) Eikä siinä vielä kaikki; kuva ei näyttäydy enää edes vanhalla piuhalla. Ja samalla vanhalla s-video johdolla (4-karvainen) kokeiltaessa kuva on mustavalkoinen. Olen kokeillut koneen boottamista kaikilla mahdollisilla yhdistelmillä. (virrat pois & johdot kiinni jne..)

Mikä neuvoksi? Kaikki neuvot/ehdotukset otetaan vastaan. Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka vaivautuvat vastaamaan.

Kortti on siis Sapphiren 9600 XT Fireblade ja ajurit 4.7 Catalyst paketti Ohjauspaneelilla.

Last edited: Aug 11, 2004
  2. sliceG

sliceG Guest

Ootkos löytänyt ratkaisua, mulla sama homma, ennen näkyi hyvin ja sitten katosi kuva ittekseen. Oon vaihtanu ajureita, mutta tv:tä ei saa laitettua klooniksi.

3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    ATI korteilla on ongelmia tunnistaa että johdot on kiinni, ATI:n teknisestä tuesta ei ole tullut vastausta, jännite/resistanssi tunnistuu kortilla väärin jolloin kortti ei tajua että johto on kiinni, myös pysyvä TV-OUT:in Päällä tai Pois päältä oleminen tulevat joillekkin ongelmaksi.

4. HVille

HVille Member

Trophy Points:
    11
    Mulla oli sama homma ja telkkari on panasonic 28dk1. Sisältä hajosi sellanen piiri joka ohjaa video ja ääni sisään tuloja. makso korjauksessa 60e ja korjaustyö toiset 60e!!! sanovat et et oo ainut keltä hajoo video sisään meno. Panasonicissa herkempi kuin muilla merkeillä. Ei pitäisi hajota jos molemmat (tv ja tietokone) on sammutettu kun kuva kytketään. Mulla piiri hajosi ekana vieläpä osittain että joku video sisään toimi mut toinen ei. Ei oo sama asia kun nintendoo kytkiessä. tietokoneen virtalähteen virtapiikki aiheuttaa piirin hajoomisen.

5. juppe22

juppe22 Active member

Trophy Points:
    66
    Kiitti HVille selkeästä vastauksesta...yhdellä tutulla oli kanssa joskus vastaavan lainen ongelma ja eipä se sitten ikinä kotikonstein ratkennu, mutta siihen kyllä päädyttiin, että tv:ssä oltava vika, koska tv-out toimi toisen tv:n kanssa...

6. HVille

HVille Member

Trophy Points:
    11
    Mulla myös näytönohjaimen tv-out hajosi samalla (club3d radeon 9800se). Onneksi edes se meni takuuseen. Tällähetkellä tilalla kun kortti vaihdossa nii on 9600pro. Hyvä kortti tää..

Share This Page