Kokoonpano seuraava, näytönohjain on ATI:n radeon mobility x700, siis kannettavassa. Nyt haluaisin kuvan telkkuun vga piuhan kanssa (putkitelkussa siis vga liitin). Ensinnäkin ongelmana on että tunnistaa telkun monitoriksi ja mulla ei siellä display näytössä ole sitä troubleshoot nappia josta saa tv:n pakotettua päälle. Theather mode päällä mutta ei tunnu vaikuttavan asiaan ollenkaan. Kun laitan kuvan telkkuun niin se ns. vierii hiiren mukana. Ja jos media playerin laittaa päälle niin se ensinnäkin näyttää telkussa kuvan niinkuin läppärissäkin eli ei vaihda "elokuvanäytöksi" ja jos playerissä pistää kokonäyttö tilan niin tietenkään telkussa ei näy kaikkea kuvasta vaan vierii samalla tavalla hiiren mukana. Kuvasuhteita ei myöskään saa muokattua käsipelillä vastaavanlaisiksi koska jos monitori asetuksista laittaa reson 640x480 niin läppärin näytön saa vain 800x600 kokoon eli jää pikkusen telkussa "kuvaa yli" Auttakee, kaikkea jo kokeiltu.
On Theater Mode asetukset väärin jos ei videosoitin kaappa tuota TV koko ruutua käyttöönsä. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564 Ja VGA johtoa käyttäessä sen kuuluukin tunnistaa TV monitorina. FN+F5 näppäin yhdistelmällä voi myös tod näk vaihtaa tuota tilaa jolloin VGA only tilassa pitäisi tuo videoiden katsominenkin toimia oikein.
Olen lukenut tuon linkin läpi moneen kertaa mutta apua ei tunnu löytyvän. Miten nuo theather mode asetukset voi olla väärin? Se on joko päällä tai ei. Mulla valittuna theather mode -> same as source video ->16:9 widescreen. Sun pitää vissiin vääntää rautalangasta ohjeet mulle )
En ole kokeillut muilla kuin media playerillä ja siinä on tuo overlay päällä. Eli options->advanced, siellä molemmissa sekä video acceleration ja DVD video molemmissa use overlays päällä. Ei tunnu mikään auttavan.
Ottaa klooni tilan pois käytöstä ja laajentaa(extend) sen kuvan sitten televisioon. Sitten käyttää sitä mediasoitinta siinä toisessa näytössä (mahdollisesti ilman Overlay:ta).