TV out: videot muuttuu sotkuisiksi

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by GhostBeer, Jan 2, 2003.

1. GhostBeer

GhostBeer Member

Trophy Points:
    11
    Elikkäs mulla on GFTi4400 johon on liitetty
    TV tv out piuhalla. Ja kun säädän kuvan tv näytölle ja alan katsomaan esim. DivX:llä videoita,niin kuvanlaatu on hyvä. Kun laitan kokonäyttölle kuvan se muuttuu sotkuiseksi.
    Ja jos säädän DivX ikkuna muodossa ikkunan yhtäsuureksi, kuin kokonäyttökuvassa on,niin kuva on hyvä. Mutta jos teen ikkunasta 2 millä suuremman mitä mahtuu ja siirrän sitä keskelle se muuttaa taas paskaksi. Ja siinä kokonäyttökuvassa se on hiukan surempi kuin mahtuisi. Mulla on uusimmat ajurit ja kaikkee. Mikä avuksi vai onko tässä jotain vakavempaa?

2. Wire

Wire Guest

Veikkailisin että ongelma on resoluutio. TV:n resoluutihan on jotain 640*480 ja monitorin resoluutio on yleensä yli 1000*xxx pixeliä. Kun kääntää kuva TV:lle reson pitäisi olla tuo pienempi ja nyt kun yrität vääntää jotain isoa tv:een niin se ei osaa käsitellä sitä oikein. Näytönohjain ei osaa kääntää sitä automaattisesti pienemmäksi.

Eli kokeilisin resoluution pienentämistä.

TVToolia käyttävät voisivat hieman kertoa jos siitä olis jotain apua.

3. GhostBeer

GhostBeer Member

Trophy Points:
    11
    Juu oon testannu resoja mutta se ei auta..Ja kun laitan DivX:llä kuvankoon 4:3 resolla 800*600 jolloin se näkyy TV:ssä lähes koko ruudulla, mutta venyneenä. Ja se on silti paljon suurempi kuin tavallinen fullscreeni.
    Ehkä vika on siinä, että mun 21''TV ei ole sopiva näyttikselle, vaikka se on ihan uusi..???

4. GhostBeer

GhostBeer Member

Trophy Points:
    11
    Jaahas...Uskomatonta mutta totta :)
    Päätin asentaa ton TVTuul softan ja en edes säätäny mitään ja heti pelitti..

Share This Page