Olen yrittänyt saada kuvaa näkymään tv:ssä, mutta mikään ei tunnu toimivan. Kytkiessä S-Videopiuhan näytön asetuksiin tulee kyllä tv valintamahdollisuus, mutta silti tv:ssä ei tapahdu mitn. Windows ikäänkuin yrittää kääntää kuvan tv:seen, mutta palaa sen jälkeen perusnäyttöön. Näytönohjaimena on GeForce 4 MX 420 ja käyttöjärjestelmänä Windows XP. Olen yrittänyt katsoa neuvoa edellisistä viesteistä, mutta niissä neuvotut keinot ei tunnu auttavan. Jossain viestissä puhuttiin detonatoreista. Mitä nämä käytännössä ovat ja miten ne vaikuttavat tv-kuvaan?
Onko TV:sä varmasti oikea kanava päällä, kun siirrät kuvan siihen ja liitäntä oikein? Itselläni esim. on EXT1, EXT2, SVHS2 ja SVHS3. Tietokoneen kuva näkyy SVHS3 kanavalta..
"Detonatorit" ovat Nvidian (eli GeForce-chipin valmistajan) yleisajurit kaikille ko. lafkan piirejä käyttäville näytönohjaimille. Kortinvalmistajat sitten joko tekevät näistä omia versioitaan tai halvimmillaan toimittavat juuri kyseiset Detonatorit näytönohjainkorttien mukana. Eli, jos kortin mukana tulleet tai valmistajan sivulta haetut ajurit jotenkin bugaavat, voit koittaa, toimisivatko nuo yleisajurit paremmin.
Mä olen ainakin aina käyttäny "yleisajureita". Mulla on myös ollut ongelmia näytönohjaimen asetuksissa kun yrittää vaihtaa näyttölaitetta, mutta TvTool ohjelmalla sekin ongelma selkes. Kun yritin vaihtaa näyttiksen asetuksista näyttölaitetta se teki saman kun Judaksella eli niinku yritti vaihtaa näyttöä mutta sitte palas takasin. Kuva näkyy luultavasti myös SVHS3 kanavalla, koska TvToolilla sain sen näkymään 0 kanavalla.
Hola!!! Tota, en oo vieläkää saanu sitä tv-outia toimimaan. Vaikuttaako se asiaan, että äänikortin tv-out plugissa on 6 pinniä ja liittimessä vain 4, niitä pieniä pinnejä!!!!
Mulla on kans GeForse 2 MX 400. Mulla TV-outti toimii parhaiten WIN98 toimii parhaiten Detonaattoreiden vanhoilla ajureilla. WIN2000 taas uudemmilla ja klooni asetukset päällä. ajureita löytyy. http://www.guru3d.com/files/
MOE! Nyt alkaa jo epätoivo vallata!!!TV-OUT EI TOIMI VIELÄKÄÄN!!!!Olen kokeillut kaikkea. TVTOOL ei toimi(DETO nVIDIAN 30.82). Piuha siis löytyy jo, ja kone tunnistaa TV:n nViewissa. Mutta mitä sitten pitää tehdä? Laitan sen päälle ja painan OK. Tämän jälkeen monitori menee vähäksi aikaa pimeäksi(ihan kuin yrittäisi tehdä jotain), mutta TV:ssä ei tapahdu midist!! Kanavana E1(eli 0 kanava). AUTTAKAA PLIIIIISSS KAIKKI GURUT... KIITOS jo etukäteen
Itse tuossa tilanteessa kokeilisin ensin toisella kaapelilla (kaverilta lainaan). Jos ei toimi, sitten kortti koneesta irti ja kaverin luokse, jolla toimii TV-out. Jos ei toimi kaverin koneessakaan/TV:ssä niin kortin TV-out on luultavasti sökönä. Ja tuo kortti on sen verran uusi, että takuu on varmasti voimassa, eli sitten kannattaisi ottaa myyjään yhteyttä..
Eikö manuskassa kerrota, mitä ne näytönohjaimen (ei äänikortin?) 6 pinniä tekevät, eli mikä signaali mistäkin tulee? Myyjäkin voisi osata auttaa, jos kerrot sille ongelmasi.
Itse olen pari kertaa törmännyt ongelmaan, että se on johtunut vain kaapelista, myyjä laittanut "väärän" kaapelin mukaan (bulk pakattu)..
Jos ei edelleenkään pelitä, niin kannattaisiko testata se TV:n input? Ja jos käytät TvTool:ia niin ota Windowssista nView pois käytöstä (siis pelkkä monitori käyttöön). TvToolista voit laittaa DualView:in päälle ja kattoa kaikki AUX (yms.) kanavat sitten läpi, että näkyykö missään kuvaa. Ja sellastakin voi kokeilla, että laittaa TV:n ainoaksi näytöksi ja käynnistää koneen. Alkurutiinit yms. pitäisi ainakin näkyä jos vika on 'vain' ajureissa. Toimii ainakin GF2.