tv-outissa häiriötä

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by djayezko, Oct 10, 2004.

1. djayezko

djayezko Member

Trophy Points:
    16
    Näytönohjaimeni radeon 9800pro. Tv-outin kautta olevassa kuvassa tvseen muodostuu vinoja raitoja, jotka liukuvat tai oikeastaan väreilevät. Koko kuva on täynnä niitä raitoja. Raidat tuntuvat näkyvän vain silloin kun katsoo leffoja, eli ei silloin kun tveessä näkyy työpöytä. Aikaisemmin raitoja ei ollut. Liitäntöihin ei ole koskettu. Olisiko se asetuksista kiinni? Miksi raidat ilmenee vain silloin kun leffa pyörii ruudussa?

2. djayezko

djayezko Member

Trophy Points:
    16
    kyllä se häiriö näkyykin myös työpöydällä, elikkä koko tv-out kuva on häiriöraitoja täynnä. Olen myös testannut ottaa antennin pois telkkarista ja tv on myös kytketty maadoitettuun pistorasiaan. Miten häiriöt saa pois??

3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Johto välissä ehjä ja hyvin kiinni?

4. djayezko

djayezko Member

Trophy Points:
    16
    johto pitäs olla laadukas ja liitimet on kunnolla kiinni! Silti sitä vinojuovaa löytyy kuvasta.

5. Ouzi

Ouzi Member

Trophy Points:
    11
    Mulla todennäköisesti vastaava ongelma. Näytönohjain on Radeon 9600 XT ja mulla juovittaa kanssa samalla lailla ,mutta kun ottaa nettijohdon pois seinästä(HomePNA) niin kuva on täysin kirkas ja häiriötön. En tiä johtuuko se sulla samasta asiasta? En tiedä kyllä korjausta ongelmaan, porukka neuvoo laittaan pistokkeet maadoitettuun pistorasiaan, mutta tää talo rakennettu vuonna 2000, joten olettaisin täällä olevan kaikki pistokkeet maadoitettuja.Kokeiltu kyllä on vaihtaa pistorasioita, mutta ongelma häipyy vasta kun vetää nettijohdon pois. en tiä pitäiskö sitten ostaa homePNA-kortti koneeseen ja kytkeä nettijohto siihen, ja toivoen parasta.En tiä.

6. kkuula

kkuula Regular member

Trophy Points:
    26
    vaikuttaa hieman maadoitusongelmalta heikon lenkki maadoituksen kannalta on tv se kun ei ole maadoitettu! kokeile liittää kaikki laitteet samaan pistorasiaan joskus auttaa ja piuhoja irroittamalla saattaa selvitä mitä kautta madoituslenkki syntyy (jos ongelma on maadoituksissa.) kokeile irroitta antennijohto tv:stä

7. pirnti22

pirnti22 Member

Trophy Points:
    16
    Mulla on radeon 9200 sama ongelma. Oon kokeillut kaikkea, mutta ei mikään ole poistanut ongelmaa... noin vuoden ajan on ongelma ollut tiedossa ja sen verran huomasin tuossa, että esimerkiksi catalyst 3.7:n tv-out kuvassa on huomattavasti vähemmän häiriötä kuin esim. 4.9:ssä. Kokeilin myös sitä vanhempia ajureita, mutta niissä oli kanssa paljon enemmän sitä häikkää.

Omalla kohdalla olen tyytynyt siihen että käytät tota catalys 3.7 ja olen tottunut siihen vähäiseen häiriöön kuvassa.

PS. Catalyst 4.7:ssa, mulla tuli ihan uskomattoman suttuista tv-out kuvaa... siinä ei enää puhuttu häiriöstä vaan se oli kelvotonta se kuvanlaatu.

8. fog

fog Guest

Mulla on radeon 9800 pro ja mulla oli sama homma. Ongelma hävis kun pistin svhs piuhan tilalle kunnollisen rca piuhan ....:)

9. Ouzi

Ouzi Member

Trophy Points:
    11
    Eli siis latoit S-VIDEO-kaapelin Scart-adapterilla Telkkariin? Mutta Palatakseen tuohon maadoitukseen, niin ihan sama miten jodot kytkee niin häiriö pysyy silti siinä. Ainoa mikä mulla aiheiuttaa "Häiriöaallot" on RJ45: ktkeminen seinään. Jos suoraan sanotaan niin vituttaa todella paljon, on meinaan pari kertaa meinannu lähtee kone seinille! =)...Mutta heitelkää tänne ideoita, millä noi ongelmat sai korjattua, Vaikuttais olevan kaikissa RADEONeissa.

10. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66
  11. kkuula

kkuula Regular member

Trophy Points:
    26
    Esim tv on maadoittamaton laite ja kaikki laitteen joissa ei o maadoitettua virtajohtoa on tietty maadoittamattomia. voi olla että uudehkossakin talossa on osa pistorasioista maadoittamattomia kun aika suuri osa kodin laitteista ei taritse maadoitusta.

12. Ouzi

Ouzi Member

Trophy Points:
    11
    Kyllä mää tiedän Extraalow minkänäköinen on maadoitettu pistoarasia mutta kiitos kertauksesta!=)
    Mutta onko kellään ideaa millä sais sen kuntoon?!

Share This Page