TV-radiokorttia hankkimassa

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta' started by teme565, Dec 3, 2003.

1. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Eli olen hankkimassa tv-radiokorttia, jonka pitää täyttää ainakin seuraavat kriteerit:
    1. Tv- ja radioviritin
    2. videonkaappausliitännät
    3. Kaukosäädin
    4. Pitää pystyä kaappaamaan kuvaa täydellä resolla (oliko se 720xjotain)

Olen katsellut tuota Pinnaclen PCTV Pro:ta, siinä ainakin näyttäisi olevan ihan mukavasti ominaisuuksia, eikä hintakaan ole mikään paha. Olisiko jollain kokemuksia tuosta kortista?

Toinen mahdollisuus olisi tietysti joku Hauppaugen kortti, esim WinTV PVR-350, mutta siinä vaan on hinta aikalailla suolaisempi kun tuossa Pinnaclessa ja uusimmassa MB:ssä siinä kerrottiin olevan jotain bugeja.
    Antakaas vinkkejä ja vihjeitä, te kokeneemmat.¨
    EDIT: Ilmeisesti tossa on hauppaugessa on rautapohjainen pakkaus. Pystyykö siitä huolimatta videota kaappaamaan esim virtualdubilla.

Last edited: Dec 4, 2003
  2. stardust

stardust Regular member

Trophy Points:
    28
    On siinä hardis-dekooderi, kato Hauppaugen sivuilta. Voi kai sillä kaapata AVIa vdubilla. Tosta on lisäksi halvempia PVR-malleja olemassa; pelkkä PVR ja PVR-250. Ovat ihan OK. Nauhoituslaadusta 4MB/s ja eteenpäin kuvan laatu on loistava. Noita löytää käytettynäkin joskus edullisesti, itse ostin PVR:n noin satasella.

Last edited: Dec 4, 2003
  3. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Joo, näkyy olevan halvempiakin pvr-malleja, mutta ainakin tuosta 250:stä puuttuu radio ja tuo pelkkä pvr näkyy hauppaugen sivujen mukaan olevan yhtä kallis kuin tuo 350:nenkin.
    Mutta mites tuo Pinnacle, onko jollain kokemusta?

4. stardust

stardust Regular member

Trophy Points:
    28
  5. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Mitä eroa on tuon perus-PVR:n ja PVR-350:sen välillä?

EDIT: Olen parista liikkeestä kysellyt ja tuota PCTV Pro:ta näkyy olevan vaikea löytää.
    Tuollainen PCTV Rave löytyisi kyllä. Siitä puuttuu radio ja mukana tulee vähemmän ohjelmia kuin tuon Pro:n mukana, mutta onko tuollaisessa muuten nuo kuvanlaadut ja videonkaappaustoiminnot on yhtä hyviä kuin Pro-mallissakin.
    Ja loppujen lopuksi kun ajattelee, niin ei sillä radiolla siinä niin kauheasti mitään teekään.
    Toinen tietenkin olisi tuo WinTV PVR-250. Siitähän ei muuta puutu kuin tuo radioviritin.

hitto, että on vaikeaa ostaa ensimmäistä tv-korttia...

Last edited: Dec 5, 2003
  6. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Eli olen tossa katellu noita eri kortteja ja tullut siihen tulokseen, että haluan kortin, jossa EI ole rautapohjaista pakkausta.
    Jos en tuollaista Pinnaclea saa mistään, niin olisiko tuollainen [bold]Hauppaugen WinTV Nicam Radio[/bold] hyvä vaihtoehto? Pystyykö sillä kaappaamaan hyvälaatuista videokuvaa täydellä resoluutiolla?

EDIT: No, tilasin tuommosen PCTV Pro:n verkkokaupasta ja tulikin se jo. Täytyy kokeilla, että nähdään onko tästä mihinkään.

Last edited: Jan 5, 2004
  7. anssite

anssite Guest

Kerro millaisia kokemuksia sinulla on ostamastasi kortista?

8. kujaki

kujaki Regular member

Trophy Points:
    26
    Olen kaappaillut [bold]Hauppaugen WinTV Nicam Radio[/bold] - kortilla muutaman vuoden TV:stä ja Videolta.
    Kodekkina olen käyttänyt PIC videon mjpeg.
    Ohjelmana ShowShifter. ShowShifterillä saa kaapattua max-resolla vaikka olisi hauppaugen omat ajurit.

VirtualDub AVI-IO ym. ei jostain syystä kaappaa isoilla resoilla (Hauppaugen omilla ajureilla)ollenkaan. Aikoinaan sitä selvittelin eikä ratkaisua löytynyt.

Jos taas käyttää ko. korttia Bt Windriver ajureilla niin silloin kaappaus isommilla resoilla onnistuu esim. VirtualDubilla. Tosin silloin taas ei toimi kaukosäädin enkä saanut toimimaan Radiotakaan.

ShowShifterillä (käyttää PIC-videon mjpeg kodekkia) olen nykyään kaikki kaappaukset tehnyt. Ne pystyy tekemään täydellä resolla ja vieläpä laadulla Q20. Kovalevyy kuluu, mutta laatukin on huisin hyvää. Sitten vaan pakannu esim Xvidillä sopivaksi.

9. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Jeps. Alun perusteella olen ainakin ollut tyytyväinen tähän Pinnacleen. Käyttöönotto on todella helppoa.
    Ohjelmat ja ajurit toimivat hyvin ja niiden käyttö on helppoa. Pinnaclen oma PCTV Vision softa on melko yksinkertainen, mutta erittäin toimiva. Alussa ei ollut muuta ongelmaa, kuin se, että ääni meni epäsynkkaan videon kanssa, mutta se korjaantui sillä Pinnaclen PCI performance enhancerilla.
    Kannattaa ostaa, jos tarvitsee tv:tä, radiota ja videonauhuria tietokoneeseen. Ei maksa tosiaankaan paljoa. Itellä oli n 140€ verkkokaupasta.
    Jos muuten koneen emolta löytyy vapaa Aux In -liitäntä, niin kannattaa hommata vaikka semmonen cd-aseman mukana tuleva audiojohto ja vetää se tv-kortin sisäisestä audiolähdöstä emolle, niin ei tarvii aina vaihdella sitä Line Iniin menevää johtoa tv-kortin ja videoista tulevan välillä. Tosin siitä johdosta täytyy toisesta päästä katkoa ne nääkit, ei muuten mene sinne kortin liittimeen.

En ole vielä ehtinyt tämän perusteellisemmin korttiin tutustumaan, kun on ollut muita kiireitä, mutta kyllä se hyvä kortti on.

10. stardust

stardust Regular member

Trophy Points:
    28
    Kujaki wrote:
    Kokeilin toisessa käyttiksessäni BT878-piiriseen Hauppaugeen WDM Video Capture Driveria http://btwincap.sourceforge.net/ . Kortti muuttui Device Managerissa "Conexant" tjsp. nimiseksi laitteeksi. Halusin jonkun ajan päästä Hauppaugen omat ajurit takaisin ja ohjelmat käyttöön. Removeerasin Control Panelin program-valikosta Hauppauget sekä "Conexantit" DM:sta pois. Asensin Hauppaugen perusajurin uudelleen ja kone tunnisti kortin sen jälkeen edelleen "Conexantiksi". Sitten asensin Update Driverin, jolloin Device Managerissa oli tutut Hauppaugen laitteet jälleen ja installoin ohjelmat uudelleen..

..mutta tämän jälkeen VirtualDubilla olen jostain syystä pystynyt capturoimaan avia millä tahansa resolla.. Tulee todella hyvälaatuista avia, kun kaappaa täydellä resolla 768x568 käyttäen PICvideon mjpeg-kodekkia pakkaustaso 20:lla tai sitten Huffyuvia.. :) TMPGenc +:aa kehiin ja SVCD:n laatu on ilo silmälle.

Share This Page