TV:ssä kuva nykii, monitorissa ei

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by jaazer13, Jan 16, 2005.

1. jaazer13

jaazer13 Member

Trophy Points:
    16
    Joo eli ongeelmani on sellainen, että TV:ssä elokuva nykii, mutta monitorilla ei. Ja vielä niin, että DVD ei nyi, mutta pakatut leffat kyllä. Mitään muuta ongelmaa ei ole (esim. vaakasuuntaisia viivoja tai muita).

Laitteisto:
    Club3D radeon (uusimmat catalystit asennettu)
    S-video Scartin kautta
    Panasonic 32' 100 Hz
    Koodekit sun muut kaikki kunnossa (ffdshow, ac3)

Kaikennäköisiä vippaskonsteja yritetty (antennipiuha jne.) Kaikki asetukset mm. kloonitilat ja muut pitäisi olla kunnossa.

Voisiko kyseessä olla virkistystaajuus vai mikä? Laitteistokiihdytys? Vai voiko kyse olla elokuvan frameratesta? Alkaa mennä yli hilseen koko juttu.

Kiitos kaikille, jotka vastaa!!!

Last edited: Jan 16, 2005
  2. Aragorn86

Aragorn86 Guest

milläs ohjelmalla sitä videoo kattelet, media player classicissa pitää varmaan laittaa se overlay mixer päälle
    että ne videot näkyy tv:ssä.

Ja dvd-elokuvat ei siellä tv:ssä pitäs näkyäkkään, koska siinä on joku ihme suojaushommeli. Sitten ne kyllä näkyy jos sen tv:n laittaa ykkösnäytöks ja monitorin kakkoseks.

3. jaazer13

jaazer13 Member

Trophy Points:
    16
    Olen kokeillut seuraavilla:
    -Media Player Classic
    -BsPlayer
    -CrystalPlayer
    -ViPlay
    -VLC

Siis kyllähän kuva näkyy TV:ssä, mutta se nykii hieman kun kuva (kamera) liikkuu sivu tai pystysuunnassa.

Kyllähän DVD:t näkyy, kun monitori ja TV ovat kloonitilassa. Ainakin mulla näkyy. Miksei näkyisi? Suojaushommeli?

4. Aragorn86

Aragorn86 Guest

no joo, emmä sitten tiiä kun mä en saa sitä kloonitilaa päälle. Että mulla ne dvd:t ei näy. Ja kyllä ne pakatut videot ainakin media player classicilla tai bsplayerillä pitäis pyöriä nykimättä kunhan ne asetukset saa kuntoon.

5. jaazer13

jaazer13 Member

Trophy Points:
    16
    Joo, eihän ne videot nyi tietokoneen näytöllä vaan siellä TV:ssä.

6. Aragorn86

Aragorn86 Guest

no niin niin, siis siellä tv:ssä ne pitäis näkyä nykimättä kun ne asetukset laittaa oikein sieltä media player classicista jos sillä haluat kattella. sieltä options->playback-output ja sieltä se overlay mixer päälle ni sillä ainakin pitäs tv:ssä näkyä.

7. jaazer13

jaazer13 Member

Trophy Points:
    16
    Jep eli ei ollut soittimesta kiinni, tosin huomasin, että toiset leffat nykii enemmän ja toiset vähemmän ja jotkut ei ollenkaan. Erittäin omituista.

Last edited: Jan 17, 2005
  8. AppleMr

AppleMr Member

Trophy Points:
    16
    otappa ohjelma nimeltä reclock. Ratkaisi mulla ton nykimisen.

9. jaazer13

jaazer13 Member

Trophy Points:
    16
    Näytti auttavan ihan kivasti ainakin tähän mennessä. Kiitoksia tästä.

Last edited: Jan 31, 2005

Share This Page