Minulla telkku, jossa on takana AV1-,AV2- ja AV4-scart-liitännät eli siis kolme scartti-liitäntää. Telkussa tietysti myös antenni-liitäntä. Digiboxissa on kaksi scarttia (TV ja VCR) sekä kaksi RF-liitäntää (Antenna ja TV-OUT) VHS/DVD-combossa on myös kaksi scarttia (AV1 ja AV2) sekä kaksi RF-liitäntää (AERIAL ja RF-OUT) Miten minun pitäisi kytkeä nuo em. laitteet toisiinsa, jotta voisin nauhoittaa VHS:lle sitä digi-kanavaa, jota olen paraikaa katsomassa? Tämähän pitäisi kaiketi olla ihan mahdollista? Sellaisen kytkennän olen kyllä onnistunut tekemään, että voin nauhoittaa VHS:lle toista analogista kanavaa samaan aikaan, kun katson digi-lähetystä. Haluaisin tarvittaessa kuitenkin joitakin ohjelmia nauhoittaa digi-kanavan kautta, koska se tulee silloin VHS-kasetille jonkin verran parempilaaatuisena. Kuka osaisi siis kertoa oikeanlaiset kytkennät? Olisin erittäin kiitollinen avusta.
Digiboxin TV-scart >>TV:n AV1 Digiboxin VCR-scart>>Videon AV1 Videon AV2>>TV:n AV2 Ja antennipiuha Boxista videoihin (analogista tallennusta varten) Videot nauhoittamaan AV1-kanavalta (pitäisi tallentaa digikanavaa) Näin minulla, mutta ei silti välttämättä toimi sinun laitteillasi.
Kiitoksia kovasti näistä tiedoista. Minulla näyttäisi muuten menevän nuo piuhat kuvaamallasi tavalla, paitsi Videon AV2:sta ei mene TV:n AV2:een kaapelia. Mikä merkitys tällä kytkennällä on? RF-kaapelit olen kytkenyt siten, että digiboxista menee antennipiuha seinään ja videon aerial-liittimestä antennipiuha menee digiboxin TVOUT-liitäntään. Videon RFOUT-liitännästä menee vielä antennipiuha telkakrin antenniliitäntään. Voisiko siis tuo onelmani johtua tuosta puutuvasta scartista?
Mulla tuo videon av2>>tv:n av2 on sitä varten, että saan telkulle SVHS-laatuista kuvaa videoista. Tuohon on kai joku muukin konsti, mutta en muista, eikä tuon johdon puute vaikuta videoille tallennukseen mitenkään (minun mielestäni)
Kiitoksia paljon kaikille asiaan kantaa ottaneille. Kytkin scartin VHS/DVD-nauhurin AV2:sta telkkarin AV2:een, mutta sillä ei ollut vaikutusta tuohon nauhoitusongelmaan kuten vähän arvelinkin. Edellenkään en siis onnistunut nauhoittamaan digi-kanavalta tulevaa lähetystä. Analogisia kanavia kylläkin ihan normaalisti. Pitääkö minun valita videoista joku tietty kanava, jotta tuo digi-kanavan nauhoittaminen onnistuu? Kaapelointi näyttäisi olevan kuitenkin aikalailla ok.
Olen kokeillut, mutta nauhoittaa aina vaan analogiselta puolelta. Siis sitä analogista kanavaa mikä on VHS-nauhurin kaukosäätimestä valittu.
Jee! Siitähän se oli kiinni(tyhmyydestä saa maksaa).. Eli valitsin videosta AV1:n ja se auttoi. Kiitoksia! VHS:sta ulos tuleva kuva ei kuitenkaan vieläkään ole kovinkaan kummoista. Miten pystyisin vielä varmistumaan, että kuva tulee ulos SVHS-tasoisena. Vai tuleeko se oletuksena SVHS:na scartin kautta?
Kiitoksia kaikille, jotka ovat osallistuneet tämän asian selvittämiseen. Tuo SVHS-juttukin lienee selvä. VHS-nauhurini ei tue SVHS:aa. Suljen tämän viestiketjun nyt.