TW-3G reititin ja ZTE MF-668 mokkula

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Bastardus, Oct 2, 2010.

  1. Bastardus

    Bastardus Member

    Joined:
    May 27, 2009
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Terve!

    Itselläni on kohtalaisen akuutti ongelma TW-3G reitittimen ja Saunalahden Nopsa Liittymän kanssa (modeemina ZTE MF-668). TIkku toimii yksin kannettavassa ihan normaalisti, mutta reitittimen kanssa ei vaan muodosta yhteytta. Ensin palaa pitkään punainen valo, jossain vaiheessa vaihtuu vihreän kautta kiinteään siniseen valoon. Reitittimen hallintasivulla ei mokkulan tietoja yleensä tässä vaiheessa näy, yleensä alussa kylläkin. Reitittimen APN on jo korjattu internet.saunalahti, tikun PIN-kysely otettu pois päältä ja yhteydenmuodostus vaihdettu automaattiseen. Reitittimen versio on V7.04a5. Löytyykö ketään, joka osaisi ratkoa, mikä mättää? Hieman kiire olisi, sillä jos eivät pelitä yhteen, palautan mokkulan 9. päivään mennessä, ja koska olen maanantai-illasta perjantai-iltaan Keuruun kasarmilla, on aika tämän pulman kanssa kovin rajattu.

    Periaatteessa näyttäisivät toimivan, sillä kerran sain jo yhteyden muodostettua reitittimen kautta, mutta virtojen katkaisun ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen ei ole onnistunut.

    Apuva.
     
  2. Kingis_E

    Kingis_E Member

    Joined:
    Oct 2, 2010
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei,

    itse olen painiskellut tässä muutaman viikon saman ongelman kanssa. Itselläni on reitittimessä uusin laitteistoversio V7.05b4.
    Olen kyllä saanut reitittimen yhdistämään nettiin MF668:lla, mutta ongelmaksi on muodostunut, ettei yhteys pysy päällä kuin korkeintaan 15 minuuttia (joskus vain minuutin tai vähemmänkin). Kaikenlaisia AT-komentoja, itse nettitikun lisäantenneja sekä lisävirtaa on kokeiltu - lopputulos on aina sama: yhteys ei pysy kauaa päällä.

    Olen ollut asian tiimoilta yhteydessä Telewelliin. Sama ongelma ilmeni myös heidän uudemmassa 3G-reitittimessään, johon on eilen ilmeisesti julkaistu ongelman korjaava päivitys (en ole vielä päässyt testaamaan, joten en osaa varmuudella sanoa). Tämän vanhemman reitittimen osalta Telewellin vastaus oli, ettei siinä enää riitä tila uusien mallien tukien lisäämiseen.

    Tiedustelen tässä vielä heiltä, olisiko tähän vanhempaan malliin mahdollista tehdä erillinen laitteisto-ohjelmisto, jossa vain tämä MF668 ja kenties muut Suomessa yleisimmin myytävät mobiililaajakaistasovittimet toimisivat.

    S-postiosoite Telewellille on myynti@telewell.fi, jonne tosiaan kannattaa kirjoitella, jos jotain yhteensopivuus ongelmia ilmenee.
     
  3. Bastardus

    Bastardus Member

    Joined:
    May 27, 2009
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Terve

    Kiitoksia vastauksesta, pitää kokeilla kanssa Telewelliin ottaa yhteyttä, kun muilta kiireiltä kerkiää.

    Itse sain reitittimen toimimaan suht varmasti lisäämällä sen kaapelin reitittimen ja mokkulan väliin (tuntuu tyhmältä, koska reitittimessä on vain se yksi USB liitäntä ja kaapelissa kaksi, mutta laita se paksumman johdon liitäntä reitittimeen kiinni) ja laittamalla mokkulan kiinni reitittimeen vasta sen jälkeen, kun virrankytkemisen jälkeen valot alkavat vilkkua säännöllisesti. Ihme kikkailua, mutta toimii lähes varmasti. Toisinaan pätkii täälläkin, mutta yleensä toimii häiriöttä pitkiäkin aikoja, kuten yön yli.
     
    Last edited: Oct 10, 2010
  4. juhit

    juhit Member

    Joined:
    Oct 19, 2007
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moikkelis!

    Itsellä oli samahomma noin päivän verran, ettei yhdistänyt ja sitten seuraavana päivänä yritin kirjautua ip. osoitteella selaimessa toimivaan asetussivustoon, eikä tapahtunut mitään. Osaisiko joku minua viisaampi auttaa, miten saisi asetussivuston edes toimimaan ja ehkä sitä kautta jopa itse reitittimen? Tikkuna minulla on saunalahden liittymän mukana tullu zte mf-668!
     

Share This Page