tw-ea 4oo dc++ actiiviseksi...

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Jakuda, Jun 12, 2004.

1. Jakuda

Jakuda Member

Trophy Points:
    16
    olen huomannut että täällä on ollut keskusteluja miten saada tw-ea400 actiiviseksi dc++:ssalla,mutta niissä on hyvin sekavasti kerrottu...eli voisiko joku kertoa kohta kohdalta miten saan itseni actiiviseksi,kun epäilen että palomuuri adsl modeemissani estää sen...siis jos joku neuvoisi kohta kohdalta...olisin hyvin kiitollinen...

2. download

download Active member

Trophy Points:
    66
    kyllähän ne on kerrottu kohta kohdalta miten se onnistuu. et ole ihan selvästi käynyt vielä purkissa. ota ohjekirja ja yhteys purkkiin niin sieltä löydät kaikki mainitut kohdat. virtual server ja firewall on ne paikat mihin muutokset tehdään.

virtual server:
    1412 1412 1412 tcp 192.168.0.xxx
    1412 1412 1412 udp 192.168.0.xxx

firewall packet service tai joku semmonen:
    dcudp udp 1412
    dctcp tcp 1412
    tuon selvemmin sitä ei voi sanoa

Last edited: Jun 13, 2004
  3. snuggles

snuggles Member

Trophy Points:
    11
    Vielä sen verran haluaisin tarkennusta tuohon (mikä on kyllä itseltäkin jäänyt edellisistä epäselväksi), että jos käytössä on tällä hetkellä purkin alkuperäinen firmware rel9p (ei palomuuria ja laite toimii siltana), onko se pakko päivittää siihen palomuuriversioon, jotta aktiivi onnistuu?

Eli donwloadin ohjehan olettaa, että purkissa on 4.1.0.20 firmware, eli se palomuurillinen? Tuota firewall packet service:ä tuskin löytyy palomuurittomasta firewaresta.

4. download

download Active member

Trophy Points:
    66
    en saanu toimimaan ilman palomuuripäivitystä eikä näköjän muutkaan. kysyn vielä kerran että mitä haittaa päivityksestä on kun sitä ei kukaan halua asentaa. palomuurinhan voi siinä asetuksista poistaa käytöstä mutta ilman päivitystä ei porukka ole saanu pelaamaan. itse en ole havainnut mitään haittaa päivityksessä. päinvastoin sain purkin aktiiviksi dc:lle

5. Fidelaar

Fidelaar Regular member

Trophy Points:
    26
    Päivityksen vaatii juu, jos haluaa aktiivina toimia...

6. download

download Active member

Trophy Points:
    66
    onko Fidelaar saanu aktiiviksi. jos olet niin kerroppa onko palomuuripäivityksestä ollut haittaa

Last edited: Jun 15, 2004
  7. topias

topias Regular member

Trophy Points:
    26
    Mikä ero on sillatulla ja reititetty tilalla ja miten toimii kun on muuttuva ip.

8. Jakuda

Jakuda Member

Trophy Points:
    16
    vielä tohon..kun on laittaut nuo tonne motukkaan nuo asetukset niin mitkä ovat dc:n asetukset?

9. Jakuda

Jakuda Member

Trophy Points:
    16
    kiitos avusta..sain dc++:ssan actiiviseksi

10. uggeli

uggeli Member

Trophy Points:
    16
    Tuota itselläni on tämä sama ongelma Telewell TW-EA 500:n kanssa eli aktiivitila ei dc++:ssa toimi. Motukan ohjelmaversio on alkuperäinen eli.. "Customer Software Version: TW-EA500_4.1.0.20_EsB350b"

Täytyykö tässkin suorittaa bios-päivitys ennenkuin saa toimimaan?

Tähänmennessä olen tehnyt:

Firewall => Packet Filtering:

tänne olen lisännyt 2 sääntöä.

Parameters

Rule1 (outgoing)
    Active: Yes Packet type: Any '(kattaa siis myös TCP&UDP
    Log:Yes Action When Matched:Drop(oli oletuksena)

Source IP Address

From: 0.0.0.0
    To: 0.0.0.0

Destination IP Adress

From: 0.0.0.0
    To: 0.0.0.0

Source Port

From: 411
    To: 412

Destination Port

From: 411
    To: 412

Rule2 muutoin samoin mutta incoming.

Virtual Server:

ID Public Port From PP to Port type IP PrivPort

1 411 411 TCP ---> 192.168.0.xxx 411
    2 411 411 UDP 192.168.0.xxx 411
    3 412 412 TCP 192.168.0.xxx 412
    4 412 412 UDP 192.168.0.xxx 412

tuo meni vähän sotkuisen näköiseksi mutta toivon mukaan hahmottuu pääasia.. Lisäksi ois varmaan voinut toteuttaa 2:lla säädöllä.. from 411 to 412, mutta anyway ei toimi activetila (olen laittanut dc++:n active ip:ksi ip:n joka näkyy kun dc++:ssa kirjoitan +myip aijuu on tuol port kohdassakin se 412 dc++:ssa

Edittiä taas.. kokeilin sit muuten yläolevin asetuksin, mutta portteina 1411 ja 1412 kun luin täältä että monet yhteydentarjoajat estävät porttien 0-1024 käytön tjtn. Nyt toimii dc++:ssa aktiivi tilassa haku, mutta get file list johtaa connection time outtiin kuten tiedostojen imurointiyritykset.. Alkaa loppumaan ideat täältäpäin..

Edit: Eipä paljoo oo kommentteja tippunu, mutta senverran sain selville et yhteydentarjoajan oma palomuuri estää palomuurittomankin ADSL motukan aktiiviseks saamisen, tiää sit oisko kuitenki niillä jotain portteja auki joita vois käyttää tossatarkotukses ja jos ni onko tuo tapa jolla oon yrittäny sit muutoin oikea edes.. Ja toisekseen onko nykyään luvallista rajottaa asiakkaan netinkäyttöä?

Last edited: Jul 30, 2004
  11. Quattro

Quattro Regular member

Trophy Points:
    26
    Alkoi toimimaan kun laitoin purkin asetuksiin:

virtual server:
    1412 1412 tcp 192.168.0.xxx (sisäinen ip)
    1412 1412 udp 192.168.0.xxx (sisäinen ip)

Dc++ asetuksiin aktiivitila ja ip=(ulkoinen ip),portti=1412

Mahtaako tarvita softamuuria vielä kun NAT on päällä?

12. uggeli

uggeli Member

Trophy Points:
    16
    Tuota noin mullakin on ja lisäksi portti 1411 ja molemmissa private-porttina oon käyttäny samaa kuin ovat muutoin, eli 1411 ja 1412. Vaan eipä toimi aktiivvitilas imurointi, jopa "get file list" johtaa connection time outiin vaikka haku noin toimiikin! Motukan palomuuriinkin oon muuttanu asetuksii kuten oon maininnu.

Softapalomuurii käytän lähinnä säätelemään mitkä ohjelmat saavat koneelta mennä nettiin, ulkoapäintulevat hyökkäykset tuo varmasti torjuu kyllä ellei hyökätä avattuun porttiin..

Anyway oon lähestulkoon luovuttanu tonsuhteen vaikka haun sainkin toimimaan, passiivitilas voin edes imuuttaa mikä kuitenkin on se tärkein..

Share This Page