Täälä taas .Olis kiva jos joku vois vähän avittaa näissä ULEAD DVD WORKSHOP asetuksissa.kaikki alkaa avi leffasta jossa on kiinteät tekstit,ja koko on 701Mt eli 78min.ja muuntamiseen käytän kyseistä ULEAD WORK..joka editointi vaiheessa näyttää kooksi tulevan 4,3Gb (ja lopullinen koko on 3,54Gb kummallakin ISOna sekä video_ts),nämä on tehty "Good Quality 90min per DVD"muunnos kesti 11t.7min.8s.Ja nyt sinne asetuksiin jotka tarviis tietää.COMPRESSION josta voi valita: 1.SPEED,QUALITY 0-100 (käytän 100) 2.VIDEO SETTINGS (voi ruksata TWO-PASS ENCODE)sekä valita VIDEO DATA RATEKSI (VARIABLE tai CONSTANT) sekä ilmeisesti bittivirran lukeman kohtaan "kbps" olen keskusteluissa seurannut näitä bittivirtoja ja pass keskusteluja,mutta ei oikeen mene mulla hissi ihan yläkertaan ,tässä kyseisessä leffassa käytin"bitrate calculatoria" ja sain lukemaksi 7590 ja maximi 9570.tuon 7590 laitoin tuohon"kbps"mitään muuta en asetuksissa muuttanut.VAI OLISIKO PITÄNYT ? haluan parhaan mahdollisen laadun !
Two pass encode päälle (eli video käydään läpi kahdesti, ekalla kerralla arvioidaan paljonko dataa kukin kohta suunnilleen tarvitsee ja toisella kerralla pakataan hyödyntäen tuon ensimmäisen kerran tietoja) jos haluat parhaan mahdollisen kuvanlaadun (bitrate pitäisi tällöin olla VARIABLE).
Eli jos tuo Bitrate VARIABLE "muuttuva"on päällä eikö tuosta kbps lukemasta tarvitse välittää sen kummemmin,oli siinä sitten mikä lukema tahansa ?.eli se etsii itse parhaan mahdollisen bittivirran,näinkö se menee ?.NIIN JA TUHANNET KIITOKSET VASTAUKSESTA
Kyllä siihen "Variable"-kohtaa pitää syöttää se bitratelaskurin arvo (http://www.videohelp.com/calc.htm). Eli se laskettu arvo on keskimääräinen arvo, johon VBR sitten päätyy. Se siis etsii bittivirralle parhaan mahdollisen arvon läpi videon, niin että keskimääräinen bittivirta on se laskettu arvo. Bittivirta siis vaihtelee lasketun arvon ylä- ja alapuolella.