Työpyötä täysin tyhjä, samoin käynnistys/työkalupalkki.

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by Dundan, May 19, 2007.

1. Dundan

Dundan Member

Trophy Points:
    11
    Eli siis kun käynnistän koneen hetken näen ihan tavallisesti kaikki kuvakkeen paikallaan kuin alapalkinkin, mutta sitten se rupeaa väkkymään tyhjänä ja taas kuvakkeet takaisin sitten katoavat kokonaan. Silloin kun kuvakkeet näkyvät pystyn käynnistämään internetin. Kun taas se on tyhjänä mikään muu ei toimi kun alt-ctrl-delete ja siitähän ei tässä mitään hyötyä ole, olen kokeillut myös näppäimistön pikanappuloita. Eilen illalla sain Spy Ware terminaattorin tekemään deep scannin joka kesti vaivaiset 16 tuntia se löysi 7 virusta poistin ne kone piti rebootata, yhden poiston vuoksi ja bang taas sama juttu :( Noh nyt olen aikalailla avuton, että teidän vuoro kertoa mitä pitäis tehdä. Spyware terminaattoria käytin siksi, koska viimeksi se poisti ongleman paremmin kun, vaikka F-Secure.

2. BlasterX

BlasterX Regular member

Trophy Points:
    46
    Mitkä ohjelmat sinulla starttaa käynnistyksen yhteydessä?

Minulla oli nimittäin täsmälleen sama ongelma, mutta vain yhdellä kolmesta käyttäjästä. Ongelman tuotti Corulean studiosin Trillian 3. (msn ohjelma)

Onko sinulla siis kyseistä ohjelmaa?

Toki tuo voi olla viruksen tekeleitä, mutta kun olen ongelman kohdannut Trillianin kanssa, niin sitä epäilisin.

3. Dundan

Dundan Member

Trophy Points:
    11
    En nyt pääse kaikkia niitä starttaavia ohjelmia katsomaan ainut mitä tällähetkellä voin käyttää on internet, eikä minulla ole kyllä tuota ohjelmaa. Olen aika varma, että se on virus kun sen oikestaan tälle koneelle hölmöilin. Harmi kun minulla ei ole muita käyttäjätunnuksia :( Voisi tietenkin käynnistyksen yhteydessä yrittää saada ohjauspaneeli päälle tehdä uusi tunnus ja katsoa toimiiko se ja poistaa tämä jos toimii.

4. Sebu92

Sebu92 Active member

Trophy Points:
    66
    Eikö? ;)

Painahan ctrl alt del ja ota yläkulmasta suorita ja siihen vain kirjoittamaan mitä haluat auki. Esim ohjauspaneeli on yksinkertaisesti control panel.
    Voit myös painaa suoraan win + r, jos se toimii. Ja siihen control panel. Tuolla saat mitä vaan avattua, jos osaat.

Last edited: May 19, 2007
  5. Dundan

Dundan Member

Trophy Points:
    11
    Joo oikeessahan oot, nyt vaan pitäis saada ongelma poistettua kokelen nyt aluks F-Securen ajaa sit uutta käyttistä.

6. Sebu92

Sebu92 Active member

Trophy Points:
    66
    Kirjoitahan siihen explorer.exe, Sen pitäisi avata explorer ts. kaikki mitä sinulta puuttuu. Jos tuo auttaa, sinun on helpompi muuten käyttää konetta ja ratkaista ongelmaa.

7. deleted-user

deleted-user Guest

Trophy Points:
    66
    Samaa olisin vihjannut ,kuin Sebu92 eli sulta on explorer.exe prosessi (Windows Explorer) varmaankin lopetettuna ,jolloin se aikaansaa työpöydän kuvakkeiden häviämisen.

Last edited: May 21, 2007

Share This Page