Tyhmälle apua.

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Solai, Apr 16, 2007.

  1. Solai

    Solai Member

    Joined:
    Apr 16, 2007
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Yritän tässä pikaisesti etsiä jonkinlaista apua työkoneen kautta koska nettiä minulla ei ole enää kotona.

    Ongelma on juuri siinä, palasin muutaman päivän lomalta jona aikana läppärini oli lepotilassa. Kun yritin sitä käynnistää se kertoi minulle että palautustiedot pitäisi poistaa ja käynnistää kone uudelleen valikon kautta. (Tai jotain.)

    No koska, kuten tässä on kai käynyt ilmi, en osaa tehdä tietokoneille mitään en osannut hallita tilannetta selkeästi oikein, en tuntunut pääsevän minnekään edes yrittämään poistamaan niitä palautustietoja tai mitä ovatkaan.

    Ainoa minne pääsin oli bios setup utility. Tein siellä jotain, en mielestäni mitään kauhean vaarallisen tuntuista. Kone aukesi yllättäen ihan nätisti kun tarpeeksi räpläsin sitä mutta netti oli katki.

    Minulla on langaton yhteys ja tämän tiedän nyt sen lisäksi että netti ei vaan toimi: messengerini sanoo ettei käyttämäni tietokoneen ip-osoite kelpaa. Yhteyden vianmääritys ettei windows hallitse tietokoneen langattomia verkkoja. Yhteyden korjaus siitä yhdestä napista ei toimi ja olen yrittänyt sen ohjatun helpin kautta tehdä vaikka mitä juttuja mutta mikään ei tunnu auttavan.

    Minulla ei ole tietokonetaitoista miestä tai muuta helppoa keinoa saada kone korjattua. Onko ainoa neuvoni kutsua kallis tietokonehelppi kotiini korjaamaan tämä ongelma vai onko jotain jota voisin vielä itse yrittää?

    Lasku on maksettu.
     
  2. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Joined:
    Jan 12, 2005
    Messages:
    4,410
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Noilla tiedoilla, boottaa ja painele käynnistyksen aikana f8. Avauntuvassa valikossa nuoli näppäimillä-> viimeiksi toiminut kokoonpano "enter".

    Mites järjestelmän palautus?
     
  3. samfin

    samfin Regular member

    Joined:
    May 26, 2005
    Messages:
    1,086
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Enpä tiedä noista langgattomista yhteyksistä juuri mitään, mutta olisiko siinä myös joku purkki minkä voi buutata, niin voisi löytää ip osoitteen uudelleen. Itsellä kun on jotain häikkää adsl boxin kanssa eikä löydä ip osoitetta, niin ainut vaihtoehto on modeemin buuttaaminen (virrat pois ja takaisin).

    Tuo ei meikäläiselläkään ole vielä ikinä toiminut.
     
    Last edited: Apr 16, 2007

Share This Page