Typing Delay. vaiko joitain haittaohjelmia?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by slerbaa, Apr 10, 2010.

1. slerbaa

slerbaa Member

Trophy Points:
    16
    elikkä, koneeni on AMD athlon 64 x2 dual
    core prosessori 4400+ 2,31gHz (fyysinen osoite laagennus?) ja näyttis nvidia physX club 9500GT.

Koneeni oli korjattavana kun siihen asennettiin uusi näytönohjain ja uusi windows. noh kone tuotiin kotiin toimi noin viikon moiteettomasti, sitten alkoi kummallinen viivästyminen kirjoittamisen ja kirjainten ilmestymisen välillä. Eli siis tätäkin kirjoittaessa kun kirjoitain mitään ei ensin tule sitten kaikki tulee yhdessä ryppäässä joka vaikeuttaa kirjoittamista todella paljon koska on vaikea huomata kirjoitus virheitä tällöin. ja tämä tapahtuu noin 5sekunin välein elikkä: ensin kirjotan normaalisti sanan tai kaksi jonka jälkeen tämä viive alkaa ja yleensä kestää noin 3-5sekunttia että teksti ilmestyy ja tekstin ilmestyttyä taas voi kirjoittaa normaalisti noin 2sekunttia. Olen koittanut ajaa virusskannerit vikaestotilassa että normaalissa windows tilassa. viruksia ei löydy ainakaan aviran viruksen torjunta ohjelmalla ja myös olen kokeillut löytyykö muita haitta ohjelmia spybotilla. sekään ei löydy muuta kuin evästeitä jotka saan poistettua jokakerta. myöskin tehtävähallintaa katsoessa suoritinkäyttö on oikestaan kokoaika noin 20-40% ja pf usage 1gt-1,4 näyttelee kokoajan. myöskään prosesseissa ei pitäisi olla mitään taustalla olevia (ainakaan omasta mielestä siellä ei ollut mitäään ;o) Voiko jonkun windows servicepakin asentaminen vaikuttaa tähän? koska se on muistaakseni viimeisin asennus jonka koneeseeni tein ennen kun tämä alkoi. myös luin yhdeltä sivulta että se auttaisi jos tekisi seuraavanlaisesti: ohjauspaneeli -> aluekohtaiset ja kieliasetukset -> sitten kielet välilehti sieltä "tiedot" nappi, sitten pitäisi aueta tekstipalvelut ja syöttökielet ja asennetuista palveluista poistaa nämä: huom itselläni siellä ovat nämä: EN, yhdysvallat - näppäimistö - amerikkalainen (usa) ja FI, näppäimistö - suomalainen. eli onko siitä jotain haittaa jos nuo koittaisivat poistaa? vai? :O toivoisin nopeasti vastauksia että säästyn turhautumiselta ja vien takaisin sinne p***** korjaamoon..

E: tämän kirjaiten viiveellä ilmestyminen tapahtuu silloin vain kun on yhdistettynä nettiin. ilman netti yhteyttä ei ole minkäänlaisia ongelmia.

Last edited: Apr 10, 2010
  2. slerbaa

slerbaa Member

Trophy Points:
    16
    mahtaako täältä saada keltään apua?

3. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Aivan arvaamiseksihan tuo menee, mutta lisäämästäsi huomautuksesta päätellen kuormitus johtuu jostakin nettiyhteyteen liittyvästä sovelluksesta. Esimerkiksi Zonealarm kuulemma joskus kuormittaa konetta käsittämättömästi.

4. slerbaa

slerbaa Member

Trophy Points:
    16
    joo minulla on zonealarm mutta ennen tätä jo tämä ilmeni. sain vinkiksi ladata zonealarmin ja aviran joilla pitää viirukset poissa ja poistaa ne. mutta minulla on netgearin langaton netti ja siellä statics osiossa "transmit/receive performance(%)" niin tuossa vieressä on tuollainen pylväs joka kertonee tästä "tarnsmititistä" eli siirrosta/levityksestä? niin normaalisti sen kuuluisi olla 0%-1% mutta joka kerta kun se nousee +3% (yleensä 3-7%) niin silloin kirjoitus rupeaa viivästymään. ja nämä prosentti luvut pylväässä nousevat sen noin muutaman sekunnin välein. olen melkeempä satavarma että välit ovat oikeastaan yhtäpitkiä eli tämä tapahtuu tasaisesti. myös nettini adapteri on NETGEAR wireless-G 54 PCI adapteri wg311 ja tämän on puolen megan nopeudella. ja tämä adapteri laitetaan koneen taakse yhteensopivaan paikkaan.

5. slerbaa

slerbaa Member

Trophy Points:
    16
    löytyykö enää tietoa keltää?

6. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
  7. slerbaa

slerbaa Member

Trophy Points:
    16
    ei vika ole näppiksessä tai hiiressä yhtähuonosti toimii muilla hiirillä ja näppäimistöillä. + hiiri ja näppis toimivat ennen koneen korjaamolle viemistä. jos haluat voin ottaa prnt screen vähän suuntaa antavan kuvan (koska luulen että vika on kyllä nyt netissä/modeemissa tai sitten adapterissä)

8. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Oletko kokeillut langallisella USB-näppiksellä? Oliko sulla aikaisemmin käyttiksenä XP ja nyt olet vaihtanut Seiskaan tai Vistaan?

9. slerbaa

slerbaa Member

Trophy Points:
    16
    piraatti windows XP oli ennen näyttiksen vaihtoo, siellä korjaamolla asennettii oikea windows XP. ja näppäimistöjä olen koittanut usb ja tälläistä "liila päistä" joka laitetaan tähän itse näppäimistön rööriin (oletan että tiedät mitä takoitan) hiiriä olen myös kokeillut usb ja sitten tällä vanhanaikaisella liitos tyylillä (vihreäpäinen) ja kun kone tuotiin korjaamosta niin siellä sanottiin että netgearin (joka tuli adapterin mukana olevalla cd:llä) niin nämä ajurit pitää asentaa uudestaan. noh tuotuani kotiin se toimi sen muutaman viiko moitteettomasti ilman ajureiden asentamista eli liekkö syy siinä sitten? ja sitten loppujenlopuksi kotin asentaa ajurit uudellee mikä ei auttanut. vähän tuli taas stoori mutta oon kiitollinen jos vielä jaksat parhaasi mukaan auttaa:)

E: voisiko vika johtua näytönohjaimesta? tai sen ajureista? näyttis ostetaan itse täältä korjaamolta ja sain ajuri levynmukaan.

Last edited: Apr 12, 2010
  10. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Tuo sinun ongelma vaikutta kyllä ajuriongelmalta tai onko sulla monta viruksentorjutaa päällekkäin?

Oletko kokeillut DriverMax ohjelmaa. Sillä saa ajurit kuntoon.

Minulla on kaksi lähes identistä konetta.

Win 7 Ultimate, Emo Asus P5Q, prossu Intel e8500, näyttis Ati 4870 (toinen gigasella ja toinen puolen gigan muistilla), 4 gigaa muistia. Antec Sonata III koppa Antecin 500W virtalähteellä. sama ongelma ilmeni myös Vistassa.

Sulla ei taida olla mitään samaa koneessasi.

Tänne pystyn kirjoittamaan hyvin tällä toisen koneen Silvercrest-näppiksellä. Aikaisemmin kirjoittelin nettiviestejä Saunalahden kautta. Kirjoitus viivästyi todella pahasti.

Saan tänään lainaksi virtalähteellisen USB-hubin. Testaan sillä, miten toimii.

11. slerbaa

slerbaa Member

Trophy Points:
    16
    okei. koitan tuota ajureiden uudelleen asennustasta piakkoin. kerron sitten miten edistyy :eek: ja btw pitääkö vanhat ajurit poistaa? vai lataanko ohjelman ja haen sillä uudet ajurit vai lataanko cd:ltä?

12. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    kannattaa poistaa vanhat ajurit ensin ja sitten asentaa uudet. Hae aina ajurit netistä, jos mahdollista. CD:n ajurit lähes poikkeuksetta vanhoja.

Ota ainakin ne vanhat hiiri ja näppisajurit sieltä pois.

Last edited: Apr 14, 2010
  13. Quiote

Quiote Moderator Staff Member

Trophy Points:
    46
  14. derkation

derkation Regular member

Trophy Points:
    26
    Koita laittaa myös verkkokortille uudet ajurit

15. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    Ei aina haittaohjelmaa vaan huonosti säädetty winukka, paljon raskasta softaa (palomuurit, virustutkat, selain, "kaikkee kivaa" jne.) sekä tukkonen nettiyhteys, niin kyllä lagaa kaikessa toimessa koneen toiminta.

Jonkun saitin sisäänkirjutumisessa ihan käyttäjänimi kentän klikkaus, viive ennenkuin se kenttä on kirjoitettavissa. 'Aaargh tuskaaaa'

16. slerbaa

slerbaa Member

Trophy Points:
    16
    en itse ole löytänyt mitään :S osaisitko etsiä minulle? ;O
    adapteri joka on koneessa kiinni on: netgear wireless-G54 PCI adapter WG311 ja nopeus 54mbps.
    kun adapterin kiinni koneeseen ja alkoi ajaa ajureita levyltä niin se asentaa jonkun tälläisen netgear WG311v3 smart wizard.

17. derkation

derkation Regular member

Trophy Points:
    26
    Käyttöjärjestelmä ja monta bittinen?
    Tuolta voisit löytää: http://www.drivermax.com/driver/search/index.php?search=&win_ver=5.1&win_arch=32

Last edited: Apr 18, 2010
  18. slerbaa

slerbaa Member

Trophy Points:
    16
    Käyttis on Windows XP professional versio 2002 service pack 3.
    ja 32bittinen.
    ja tuolta drivermaxin sivuilta löytyy kyllä mutta minkä noista nyt sitten lataa? osaatko antaa tarkan linkin mistä saisin ladattua juuri oikeat ajurit nuolle yllä mainitsemoillemi.
    E:; + se sanoo kun yrittää ladata jotain että drivermax ohjelma pitäisi ladata ja tämä ohjelmanhan saa ladattua ilmatteeksti mutta sillä sitten ei tee mitään jos ei siitä maksa?

19. derkation

derkation Regular member

Trophy Points:
    26
  20. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Tuntuvat muutkin tarjoavan sulle DriverMaxia, Se on ihan käyttökelpoinen ohjelma ilmaisenakin.

Share This Page