UACin kytkeminen pois

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by zelectman, Feb 16, 2010.

1. zelectman

zelectman Member

Trophy Points:
    16
    En nyt kysy ohjeita miten sen saa pois, vaan että kannattaako se ottaa pois. Olen yrittänyt WinRARilla 7-zipillä purkaa paria tiedostoa Program Files-kansioon mutta ilman oikeuksia se ei onnistu. Katsoin netistä tietoa, ja ilmeisesti tuo UAC on syynä. Olen myös kuullut, ettei sitä kannata ottaa pois. Mitä minun oikein pitäisi tehdä, että saan tiedostoja tonne purettua?

2. Betrayed

Betrayed Moderator Staff Member

Trophy Points:
    68
    Miksi et ensin pura niitä vaikka työpöydälle, ja siitä kopioi minne haluat?

Eipä tuo UAC tosin tainnut suojata kuin kahdelta virukselta kymmenestä, eli ajantasainen virustorjunta/palomuuri on parempia ratkaisuita muutenkin.

3. zelectman

zelectman Member

Trophy Points:
    16
    No juu, onnistuu se noinkin. Ajattelin vaan kun ei ennen tarvinnut tehdä noin (kovalevy hajos, vista uusiks). Taidanpa totutella tuohon, ei se paljoa aikaa enempää vie.

Kone on vasta tullut huollosta ja siinä on nyt joku McAfee SecurityCenter. Pitäis pistää joku parempi tilalle, tuo kun koko ajan huutaa rekisteröimisestä.

4. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Todella, pura ensin muualle, jos on pakko mennä Program filesiin sössimään, niin kopioi ne tiedostot sitten sieltä minne purit.

Toiseksi, UAC:llä on muutakin tehtävää, kuin se mitä ulospäin näkyy, esim. tiedoston ja rekisterin virtualisointi, joten ei sitä kannata mennä kevyin perustein mennä kytkemään pois.

Kolmanneksi, UAC ei ole tietoturvaratkaisu, joka jotenkin poissulkisi muut ratkaisut. Se on erinomainen pohja, jonka päälle voi rakentaa sitten toimivan järjestelmän.

Share This Page