Ubuntu 6.10

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by julle_13, Nov 20, 2006.

  1. julle_13

    julle_13 Member

    Joined:
    Aug 4, 2006
    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli olen tämän uusimman ubuntun imagen ladanut osoitteesta ubuntu-fi.org, ja polttanut sen cd:lle. Ongelmani onkin, että kun laitan cd:n sisään ja käynnistän koneen uudestaan, ei se joko pysty buuttaamaan levyltä, tai jos pääsen aloitusvalikkoon ja valitsen kohdan start ubuntu, rupeaa se lataamaan linux kerneliä ja pysähtyy aina 16%. Olen koittanut tätä kahdella eri koneella. Olen polttanut imagen kahdelle eri cd-R:lle ja yhdelle dvd+R:lle, ja cd:ille kahdella eri nopeudella. Kysymykseni onkin, millaiselle cd:lle image pitäisi polttaa, ja millä nopeudella?
     
  2. Regel

    Regel Regular member

    Joined:
    May 27, 2006
    Messages:
    589
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Pistä pieni nopeus(4x tai jotain), ja muista tarkistaa CD:n sisältö, ettei mitään jäänyt uupumaan. Myös safe graphics modea kannattaa kokeilla.
     
  3. julle_13

    julle_13 Member

    Joined:
    Aug 4, 2006
    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    olen kokeillut jo kerran nopeudella x4, mutta silloin en päässyt edes alkuvalikkoon. pitäisikö koittaa vain ladata image uusiksi, vai pitäisikö ottaa uusi, puhdas levy ja kirjoittaa uudelleen nopeuteen x4?
     
  4. TheEki

    TheEki Member

    Joined:
    Feb 20, 2006
    Messages:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kerrohan aluksi tarkalleen että minkä imagen latasit.

    esim. PPC:lle sopiva image PC- koneessa ei ole toimiva yhdistelmä, enkä tiedä toimiiko esim. 64-bit imaget 32-bit koneissa.
     
  5. Ezzet

    Ezzet Regular member

    Joined:
    Feb 25, 2005
    Messages:
    866
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    Joo samaan olen törmännyt ainakin Ubuntu Edgy amd64:llä. Aikaisemmalla 6.06 amd64:llä ei ollut ongelmaa lainkaan. md5sum oli tarkistuksessa aivan oikein ja polttonopeus 4x. Ilmeisesti imagessa (iso) oli jotain vikaa kaikesta huolimatta. Kannattaa kokeilla ladata jostain toisesta palvelimesta uudelleen niin voi onnistua.
     
    Last edited: Nov 20, 2006
  6. Regel

    Regel Regular member

    Joined:
    May 27, 2006
    Messages:
    589
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eikös siinä alkuvalikossa ole jokin "check CD" toiminto?
     
  7. jurristi

    jurristi Member

    Joined:
    Aug 27, 2004
    Messages:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Minulla asennus epäonnistui koska vanhan koneen cdr-asema oli liian hidas. Kun vaihdoin nopeamman aseman kaikki toimi oikein. Tuli tuossa kokeiluissa vain tuhottua yksi kiintolevy keskenjääneiden alustusten takia...
     
  8. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Ohoh... Oma kokemukseni joskus vanhan CD-aseman kanssa oli se, että asema, erilaisten lukuvirheiden takia, ei pystynyt asentamaan käyttöjärjestelmää. Vaihdettaessa hitaampaan, mutta toimivampaan, onnistui asennus ongelmitta (kysymyksessä ei ollut Ubuntu - ja aikaa tuostakin jo on tovi).

    Ihanko totta? Enpä ole aiemmin kuullutkaan, että kovalevyt menevät rikki softalla.
     
  9. jurristi

    jurristi Member

    Joined:
    Aug 27, 2004
    Messages:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    No saattoihan siinä olla jonkin sortin lukuvirhekin, mistä näitä tietää. Joka tapauksessa asentui samalta asennuslevyltä vasta uudella cd-asemalla. Asennus jumittui aina aiemmin kiintolevyn alustuskohtaan, eikä siinä sitten muu auttanut kuin pistää virrat poikki. Yritin monta kertaa, kunnes kokeilin toisella cd-asemalla ja sitten se levy ei enää alustunut ollenkaan. Valmistajan sivuilta hain kiintolevyn formatointi ohjelman, mutta sekään ei toiminut, vaan antoi virhekoodin, jossa kehoitettiin palauttamaan levy jos takuu on vielä voimassa.
     

Share This Page