Eli asensin koneeseeni ubuntun, mutta en ole saanut ääniä kuulumaan. En tiedä mitä pitäisi tehdä, mutta äänikortistani olen saanut sen verran selville, että se on joku via ac'97 enhanced audio controller. Miten saisin äänet toimimaan?
Itsellä sama ongelma. Läppäri Acer aspire 6920G ja äänikortti on 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller. Pahoittelut toisen viestiketjuun tunkeutumiseni!
Yritän, mutta sen jälkeen se sanoo [sudo] password for soniz: eikä anna mun kirjoittaa siihen mun salasanaa.
Muokkaa /etc/modprobe.d/sound filua lisäämällä omaan riviin tämmösen rimpsun: options snd-hda-intel-model=auto ja käynnistä alsa uudelleen komennolla sudo service alsasound restart ja poista ohjelmistonhallinnalla kaikki pulse audioon liittyvä.
Siinä tosin lukee tällainen teksi Toistolaite on plug:front Virran parametrit ovat 48000Hz, S16_LE, 2 kanavat WAV tiedosto(t) Äänentoiston avausvirhe: -2, Tiedostoa tai hakemistoa ei ole Äänentoiston avausvirhe: -2, Tiedostoa tai hakemistoa ei ole Äänentoiston avausvirhe: -2, Tiedostoa tai hakemistoa ei ole Äänentoiston avausvirhe: -2, Tiedostoa tai hakemistoa ei ole Äänentoiston avausvirhe: -2, Tiedostoa tai hakemistoa ei ole Äänentoiston avausvirhe: -2, Tiedostoa tai hakemistoa ei ole Äänentoiston avausvirhe: -2, Tiedostoa tai hakemistoa ei ole Äänentoiston avausvirhe: -2, Tiedostoa tai hakemistoa ei ole Äänentoiston avausvirhe: -2, Tiedostoa tai hakemistoa ei ole Äänentoiston avausvirhe: -2, Tiedostoa tai hakemistoa ei ole Äänentoiston avausvirhe: -2, Tiedostoa tai hakemistoa ei ole Äänentoiston avausvirhe: -2, Tiedostoa tai hakemistoa ei ole Äänentoiston avausvirhe: -2, Tiedostoa tai hakemistoa ei ole
Tuntuu kummalta ettei toimi, kun ton sun äänikortin pitäs olla ihan peruskamaa. Onko kaikki johdot kiinni ja biossista enabloitu? Jos sulla on live cd, niin toimiiko siinä? Tai sitten se on toi pulse-audio. Itte oon poistanu kaiken siihen liittyvän niin ongelmat loppu. http://idyllictux.wordpress.com/200...or-ubuntu-810-intrepid-a-non-destructive-way/ tossa ohjeita ubuntuun (tietenkin omalla vastuulla)
Kyllä pitäs löytyä eli sudo gedit /etc/modprobe.d/sound itse käytän opensusea mutta sama filu kyllä löytyy ubuntustakin. Ja tosiaan toi pulse-audio voi olla syypää ongelmiin. Mulla se vaan pätki mutta kumminki kuulu jotain. Kannattas mennä myös gnomen ääniasetuksiin ja muuttaa ne kaikki käyttämään alsaa ei pulseaudiota.
Kyllä kaiken pitäs olla kii, kun asensin ton vaan windows xp:n tilalle ja xp:ssä toimi äänet. Ja en löytänyt sitä alsa-firmware pakettia
Yks mitä voi yrittää on mennä gnomen ääniasetuksiin ja muuttaa ne valinnat alsalle (linkki ylempänä siellä ohjeet) jos ei auta niin jos englanti taipuu niin tossa ubuntun ääniongelmista: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=205449