Ubuntu gethostbyname ongelma

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by mi-kko, Sep 16, 2005.

  1. mi-kko

    mi-kko Regular member

    Joined:
    Dec 18, 2004
    Messages:
    104
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Asensin ton ubuntun ja kaikki toimi ihan hyvin aluksi, mutta kun mää boottasin koneen ja ajattelin asentaa valknutin niin tuli tuo gethostbyname

    eli aluksi laitoin:
    mikko@:~$ sudo apt-get update

    sitten tuli:
    sudo: unable to lookup via gethostbyname()
    Luetaan pakettiluetteloita... Valmis

    eli en oikeen saa tota valknuttia asennettua kun aptin päivityskään ei onnistu. Koitin kans tota Root terminal komentoriviä tuolta järjestelmä työkaluista, mutta se ei käynnisty enään...

    Kun käynnistin linuxin uudestaan niin alussa se herjas että gnome ei tunnista tietokoneen osoitetta, lisäämällä etc/host voisi korjata tilanteen.
     
  2. neggis

    neggis Regular member

    Joined:
    Jun 18, 2004
    Messages:
    501
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Last edited: Sep 16, 2005
  3. mi-kko

    mi-kko Regular member

    Joined:
    Dec 18, 2004
    Messages:
    104
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    En saanu toimiin. Mulla ei käynnisty enään mikään muu kuin mozilla ja gaim. Taidan asentaa ubuntun uudestaan, koska taisin vähän hätäillä ton nettiyhteyden kaa ja siitä ne ongelmat alko :)
     
  4. mi-kko

    mi-kko Regular member

    Joined:
    Dec 18, 2004
    Messages:
    104
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No niin nyt toimii taas kaikki tosi hyvin! Asensin ubuntun uudestaan ja alkoi Root komentorivi toimimaan sitten mää vähä googlasin ja löysin yhen ohjeen jolla saa ton toimiin, ainaki mulla.

    Eli mää laitan tähän linkin jos jollekki tulee tää sama ongelma että apt-get update ei toimi:

    http://koti.mbnet.fi/mikko75/ohjeet/ubuntuguide/#upgradehoarytobreezy

    Mun on pakko sanoa tähän väliin, että tää on ollu mun kohdalla paras linuxi mitä oon ikinä käyttäny!
     

Share This Page