Ubuntu ja TV-OUT

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by ipzu, Jan 8, 2006.

1. ipzu

ipzu Guest

Päätin laittaa tämän tänne, vaikka olisi voinut laittaa linux-keskusteluunkin. Tähän aiheeseen kuitenkin liittyy enemmän, eli :

Minulla on ATI Radeon 9800 pro. Olen asentanut xorg-driver-fglrx:n ja fglrx-control:in. Haluaisin nyt siis saada TV-Outin näkymään ja toimimaan, mutta taito loppuu kesken. Kun tuolta graafisesta fglrscontrolpanelista yrittää säätää asetuksia, ei mitään tunnu telkkarissa tapahtuvan, ja kun painaa Applya, tulee ilmoitus joka pyytää restarttaamaan XServerin. Mitenkähän kyseinen serveri buutataan? (olen vielä _hieman_ noobi linuksin kanssa).

Onkos tuohon olemassa jotain muuta mahdollisesti helpompaa konstia saada homma pelaamaan?

2. neggis

neggis Regular member

Trophy Points:
    26
    ctrl + alt + backspace (askelpalautin)

Paras, mutta kivisin tie tuossa tvn näkyviin saamiseksi on googlettaa vastaavia tapauksia esille, ja mennä muokkaamaan käsin mieleisekseen tiedostoa:
    /etc/X11/xorg.conf

3. Faeryan

Faeryan Regular member

Trophy Points:
    26
    Sen graafisen hässäkän kanssa saa tosiaan *hiukan* säätää jos yrittää Ubuntun kanssa TV:tä käyttää.
    En tosin muista mitä aikanaan tein kun sain sen toimimaan, mutta joku herraties minkä heprean kielinen säätö siellä oli jonka avulla sain sit sen televisioon sen kuvan.
    Eli minultakin pisteet tuolle neggiksen ehdottamalle vaihtoehdolle.

4. mi-kko

mi-kko Regular member

Trophy Points:
    26
    Olen asentanut tämän mukaan ubuntulle atin ajurit http://vuoret.net/markus/?p=ati ja cedegakin on ja pelit toimii, mutta tuo tv-out näkyy mustavalkoisena ja siinä ei näy koko ruutua kokonaan ellei heiluta hiirtä näytön reunalle, kokeilin jo fglrxconfig komentoa jonka ansiosta sain näkymään tv:ssä mutta mustavalkoisena.

Tolta näyttää mun xorg.conf tiedosto:

http://pastebin.com/523032

Eli kysymykseni on siis että mitä mun oikein pitäis lisätä tonne että näkyis värit ja resoluutio olisi oikea?

5. juppe22

juppe22 Active member

Trophy Points:
    66
  6. mi-kko

mi-kko Regular member

Trophy Points:
    26
  7. mi-kko

mi-kko Regular member

Trophy Points:
    26
  8. neggis

neggis Regular member

Trophy Points:
    26
    Kiva kun jaksoit dokumentoida noinkin hyvin tekemiset. Hieno artikkeli.

Share This Page