Ubuntu Linux (edgy) asennus kovalevyltä

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by kersa123, Nov 19, 2006.

  1. kersa123

    kersa123 Member

    Joined:
    Jul 20, 2006
    Messages:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Onko kellään mitään hajua kuinka asentaa ubuntu linux (edgy) ilman cd-levyä? Olen tämän ohjeen avulla päässyt asennuksen vaiheeseen jossa asennusohjelma etsii kovalevyiltä levyiltä asennuksen "iso-levy otosta", ja ei sitä löydä. Jos joku osaisi kertoa että mikä tämä "iso-levy otos" on ja missä sen pitää olla niin saisin asennettua ubuntun. Minulla on kolme kovalevyä tietokoneessa. C:/ josta 32gt on NTFS ja 5gt Ext2. F:/ kokonaan NTFS. ja X:/ 5gt kovalevy ext2. (X:/ aseman sain näkymään Tällä)
     
    Last edited: Nov 19, 2006
  2. nessu123

    nessu123 Regular member

    Joined:
    Oct 1, 2006
    Messages:
    245
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    miksi tarvitset asentaa kovalevyltä?
    täältä saattas löytyä apua
    jos ehdottomasti kiintolevyltä tarvitset asentaa. kannattaa kokeilla myös verkko asennus cd:tä jos on nopea laajakaista väh 512 (kestää 1m yhteydellä 1 tunti ladata asennus tuolla 512 n.2 h)

    Asennus saattaisi onnistua niin että teet yhden osion ja purat sen iso imagen sinne asemalle ja sitten valitset biosista käynnistyväksi asemaksi sen levyn jolle purit sen imagen
    kannattaa tehdä tuosta verkkoimagesta tuo jolloin se ei vaadi tuon cd imagen liittämistä koska kaikki tulee verkosta
     
    Last edited: Nov 21, 2006
  3. kersa123

    kersa123 Member

    Joined:
    Jul 20, 2006
    Messages:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    no use anymore. Sain polttavan dvd aseman isoveljeltä. Nyt on polttava dvd asema ja linux cd poltettukkin, mutta asennus kusee. Installeri kaatuu aina loppupuolella (eri kohdissa)..
     
    Last edited: Nov 21, 2006
  4. Prakka

    Prakka Regular member

    Joined:
    Nov 22, 2006
    Messages:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Oletkos millaista installeria käyttänyt asentamisessa? Sillä Ubuntun Desktop-installeri bugaa, eikä toimi, joten alternative-asennus olisi suositeltava.
     
  5. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Onko tuo faktaa vai mielipide?
    Monet ymmärtääkseni ovat asentaneet Desktop-installerilla ongelmitta.

    Myös server-asennus (oma asennuslevy) on mahdollinen (ilman asennusvaiheessa asennettua graafista ympäristöä, joka voidaan asentaa muun asennuksen jälkeen varsin helposti paketinhallintatyökaluja käyttäen =apt-get/uptitude.)

     
  6. talggari

    talggari Regular member

    Joined:
    Mar 30, 2004
    Messages:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Minun koneessa ei toiminut kuin se alternative asennuslevy ainoastaan. Mitä ubuntufoorumia olen lueskellut niin olen sen käsityksen saanut että miltei fakta homma se on.
     
  7. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Vertailun vuoksi esim Mandrivan saa asennettua DVD.iso tiedostosta ilman "purkamista". Nopeampaa polttaa boottaava CD-levy ja asentaa kovalevyltä. Myös tikulta onnistuu. Red Hatin muistaakseni sai jo vuosia sitten asennettua cd.iso tiedostoista ihan korpulta. CD.ison liittäminen tiedostojärjestelmään on kuulunut jo vuosia kerneliin. Ja saa sen Knoppix CD/DVD:n toimimaan kovalevylta imagesta. Ominaisuus mitä olen usein kaivannut windowssiin. Onnistuu toki lisäohjelmalla - pelit, leffat ym. suoraan imagesta ilman että tarvii etsiä koko CD:tä.

    Muistaakseni on myös olemassa systeemi, millä asennus CD/DVD:n saa päivitettyä verkon yli. Näppärää kehitysversiossa. Ei tarvii ladata koko levyä vaan muuttuneet osat.
     
  8. kersa123

    kersa123 Member

    Joined:
    Jul 20, 2006
    Messages:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    no voi prkl nyt se vitun asema hajos käsiin
     

Share This Page