1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Ubuntu linuxin asennus

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by snake90, Aug 11, 2005.

  1. Miitti

    Miitti Regular member

    Joined:
    Feb 11, 2005
    Messages:
    1,610
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Polta se CD:lle Nerolla, eli aukaset neron -> jos velho käynnistyy, sammuta se Peruuta-nappulalla -> Ylävalikosta Tallennin -> Polta Image -> Haet sen ubuntun imagen siihen (.iso) ja valitset sen vaikka kaksoisnäpäyttämällä -> Kirjoitusnopeus ei ainakaan täysille mieluiten -> Kirjoitustapa Levy Kerralla -> Viimeistele CD-kohtaan Ruksi! -> POLTA!

    Itse en formatoisi, vaan antaisin sen ubuntun laittaa itsensä sinne, koska windows voisi tehdä siitä vaikka itselleen NTFS-osion, mitä ubuntu/muut kuin windowsit eivät käytä.
     
  2. juuso65

    juuso65 Regular member

    Joined:
    Aug 20, 2004
    Messages:
    418
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    itse metsästin vanhan koneen verkkokortin oikeaa modulia knoppixilla
    se kun tunnisti vanhasta 200 mhz penasta jopa isa väyläisen verkkokortin ... :)

    koska huomasin että verkko toimi knoppixilla niin buuttasin koneen niin monta kertaa että kerkesin kirjoittaa modulin nimen paperille :))))

    ja nyt kun kokeilen koneessa jotain distroa niin voi suoraan kirjoittaa konsoliin "modprobe smc-ultra" niin verkkokortti herää henkiin

    tämä oli minun ratkaisuni asiaan kun en ole mikään linux guru :)
     
  3. starman2

    starman2 Guest

    Kiitos, koitetaan uudestaan
     

Share This Page