Koitin, miltä näyttää Ubuntun työpöytätehosteet. Sen jälkeen, jos yritän työtilavaihtimella vaihtaa toisen työpöydän käyttöön, häviää koko palkki, jossa on työtilakuvakkeet sekä sovelluspalkki ja Ubuntu jää jumiin. Vain hiiri toimii. Vain uudelleen käynnistys auttaa tilanteeseen. Sama kylläkin taas toistuu, jos valitsen toisen työtilan. Olen koettanut uudelleen asentaa kaikki paketit joissa lukee desk*, mutta sekään ei auta. Toinen mielenkiintoinen piirre on alkulatauksessa, jossa normaalisti kulkee palkki ja lukee Ubuntu, nyt siinä lukee sinisellä Kubuntu, vaikka en ole Kubuntua tai KDE:tä asentanut. Alkukäynnistys sujuu muuten normaalisti. Jos asennan uudelleen, jättääkö uusi Ubuntu käynnistinvalitsimen ennalleen (siis sen, josta valitaan joko XP tai Ubuntu). Kuinka saisin palautettua asetukset normaaleiksi vai joudunko asentamaan Ubuntun uudelleen. Koneessa on sekä XP ja Ubuntu. Saisinko rautalankamallista ohjetta, olen vain vähän käyttänyt Linuxia.
En ole Ubuntua käyttänyt enään juurikaan, mutta yritäppä asentaa semmoinen paketti kuin usplash-theme-ubuntu, jos asennettuna niin asenna uudestaan. Sitten vielä komennellaan sudo dpkg-reconfigure linux-image-KERNEL-VERSIO, kernelin version näet komennolla uname -r. Toivottavasti jotain apua olisi.
Kiitos yrityksestä. Valitettavasti noista ei ollut apua. Jotenkin nuo animoidut työpöytätehosteet taisi kirjoittaa jotain jonnekin. Kuinkahan voisin palauttaa työpöydän ilman tehosteita olevaksi. Ei auta ruksien poistaminen työpöytätehosteet laatikosta.
Oletkos asentanut Berylin tai vastaavan? Ja mikäs näytönohjain? Vika voi olla xorgin conffissa. Ja kaikki näytönohjaimet ei toimi nätisti berylin kanssa.
http://linuxfud.wordpress.com/2007/...e-settings-to-defaults-without-re-installing/ Tuon olen itse tehnyt hyvällä menestyksellä. Joistain gnomen työpöytäohjelmista katoaa asetukset, mutta se nyt ei välttämättä tuossa tilanteessa haittaa. Jos pelottaa mitä lopputulos, voit toki käyttää mv- komentoa rm -rf:n sijaan, Code: cd mkdir temp mv .gnome .gnome2 .gconf .gconfd .metacity temp ja siirtää asetustiedostot jonnekin temp-kansioon. ja palauttaa asetukset komennolla Code: mv temp/* ~/ Usplashin saat seuraavlla komennoilla vaihdettua alkuperäiseen: Code: sudo update-alternatives --config usplash-artwork.so sudo dpkg-reconfigure usplash Jos haluat varmistaa että kaikki ubuntun peruspaketit on asennettuna, komenna Code: sudo aptitude install ubuntu-desktop
Kiitos lettas. Sain ohjeillasi työpöydän taas pelaamaan. Sakariakselle: Beryll ei ollut asennettuna. Nähtävästi vika johtui jostain muusta? Kiitos kaikille vastauksista.
KDE:ssäkin auttaa sekoiluun jos poistaa konffit jos ei osaa tai keksi missä vika. Täytyy vaan muistaa, ettei vahigossa poista linkkilistoja, Amarokin tietokantaa tai sähköposteja jne...
Toimi täälläkin. Ongelmana oli se ettei Gnome osannut enää sammuttaa itseään shut down nappulasta, vaan jäi hieromaan itseään jonnekin bittiavaruuteen määräämättömäksi ajaksi. Sama kikka olisi varmaan tehonnut suttaantuneihin fontteihin, joista nirisin joskus aikaa sitten.
Aina voi sammuttaa X:n jos muuten ei sammahda esim päivitysten jälkeen. Ctrl + Alt + BS. Itse päivitin äsken X:n ja nvidian ajurit, vaikka vanha X käynnissä. Saa nähdä miten käy..