Ubuntun asennusongelma

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Ratovaari, Dec 6, 2007.

  1. Ratovaari

    Ratovaari Member

    Joined:
    Mar 13, 2007
    Messages:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kun yritän asentaa Ubuntu 7.10 käyttöjärjestelmää, asentuu perusjärjestelmä ihan hyvin, ja kaikki on ok, kunnes alkaa valitse ja asenna ohjelmia kohta.
    Päästyään kohtaan "Tehdään asetukset: wvdial" (79%) jää asennus ilmeisesti jumiin. Olin antanut sen olla puoli tuntia paikallaan mitään tapahtumatta. Yritin asentaa uudelleen, mutta sama juttu. Olen nyt yrittänyt asentaa neljättä kertaa, mutta edelleen sama juttu. Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia tämän nettiinyhdistämisohjelman kanssa?
    Miten tälläisen ongelman saisi korjattua?
    Kyseinen levy on siis Alternative levy, eli merkkipohjainen asennus.
     
  2. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Kokeile asentaa seuraavalla tavalla: Boottaa sillä alternate-levyllä ja valitse kohta "asenna komentorivi - järjestelmä" tai "install command-line system". Jos tuo asennus menee ok, ja kone käynnistyy komentoriviin netin toimiessa, aja seuraavat komennot:
    Code:
    sudo aptitude update
    sudo aptitude upgrade
    sudo aptitude install ubuntu-desktop
    Ubuntu-desktop :n voit korvata kubuntu-desktop :lla tai xubuntu-desktop:lla jos halajat kde:tä tai xfcea gnomen sijaan.
     
  3. merikotka

    merikotka Member

    Joined:
    May 11, 2005
    Messages:
    0
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    10
    Olethan varma että käyttämäsi media on hyvälaatuista, ja ettei siinä ole polttovirheitä?
     
  4. Ratovaari

    Ratovaari Member

    Joined:
    Mar 13, 2007
    Messages:
    13
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kyl mää oon melkovarma siitä, mut en ihan kokovarma kuitenkaan, sillä olen asentanut sillä vasta kahteen koneeseen onnistuneesti Ubuntun.

    Muuuutta, sain ongelman korjattua sammuttamalla asennusohjelmassa tuon wvdialin asetustenjärjestämisen, ainoana heikkona puolena se, etten voi nyt käyttää puhelinmodeemia siinä koneessa (enkä kyllä haluakkaan, ADSL on korvannut sen tässä talossa).
     

Share This Page