Ubuntun päivittäminen 7.10-8.04

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Yottabyte, Apr 22, 2008.

  1. Yottabyte

    Yottabyte Regular member

    Joined:
    Jun 12, 2013
    Messages:
    2,363
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Joo eli päivitys olis tosiaan nytkohta edessä, oon ottanu selvää ympäriinsä nyt tästä päivitysjutusta ja suurimmaks osaks on löytynyt lähinnä ohjeita päivityksen tekemiseen. Muutamia asioita on jääny hämärään, niinpä ne joilla on henk.koht. kokemuksia päivittämisestä, tai muuten tietoa ni tulipa teille muutama numeroitu kysymys =)

    1. Oletan että kun päivitän update-managerilla niin se ei poista mun tiedostoja, tai käyttäjätilejä, eihän?

    2. Poistuuko mun asentamat ohjelmat, tai asetukset jotka oon järjestelmälle tehnyt?

    3. Jos ei poistu, niin poistuuko semmosista ohjelmista asetukset, joista on uudempi versio tulossa ton 8.04 mukana, esim. häviikö firefoxista bookmarkit, kun se päivittyy firefox 3 -versioon?

    4. Poistuuko mun ajurit, tai menee muuten "rikki"?

    5. Pitäsköhän mun poistaa ohjelmat, jotka on asennettu pakettivarastojen ulkopuolelta, ennenku päivitän (jostain luin että voi haitata päivitystä)?

    6. Onko toi päivittäminen ylipäänsä järkevää, vai kannattaako suosiolla tehä puhas asennus?

    edit (vielä yksi):
    7. Entä jos oon poistanu esimerkiksi "nvidia kernel common"-paketin (tai joku semmonen) asentuuko se uudestaan päivityksessä? Tää paketti siis asentuu automaattisesti 7.10 asennuksessa.
     
    Last edited: Apr 22, 2008
  2. Bluekkis

    Bluekkis Active member

    Joined:
    Aug 4, 2003
    Messages:
    2,235
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Ei postu.

    Riippuu ohjelmasta, yleensä ei. Firefox 3 osaa importata asetukset/bookmarkit vanhoista asetuksista ongelmitta.

    Vaikea sanoa etukäteen. Jos ajureita ei ole asennettu manuaalisesti niin kaiken pitäisi sujua.

    Voi olla suositeltavaa joissain tapauksissa. Normaalien softien kanssa ei pitäisi olla ongelmia... yleensä.

    Aina kannattaa olla tärkeistä tiedostoista varmuuskopiot ongelmien varalta. Mikään ei estä koittamasta päivitystä ensin, aina voi asentaa sen jälkeen puhtaalta pöydältä jos hommat ei mene aivan nappiin
     
  3. Yottabyte

    Yottabyte Regular member

    Joined:
    Jun 12, 2013
    Messages:
    2,363
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    joo kiitos paljon, huomenna vissiin sitte kokeilemaan
     

Share This Page