Ubuntun version 8.10 järjestelmä ääni ongelma...

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by jaska551, Jan 14, 2009.

  1. jaska551

    jaska551 Regular member

    Joined:
    May 14, 2007
    Messages:
    106
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eli minulla ei toimi järjestelmän äänet, mutta kumminkin musat toimivat ongelmitta. Ja myös kirjautumis-/käynnistysääni toimii, mutta muut järjestelmä äänet ei toimi.
    Googlella oon etttinyt apua ja löytänytkin ja toteuttanutkin, mutta sama ongelma piinaa edelleen.
     
  2. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Miten nettiselain? Tuleeko äänet? Saatko äänet ulos kahdesta äänilähteestä yhtäaikaa? Jos onnistuu niin silloin on softamiksaus kunnossa ja järjestelmänkin äänien pitäisi kuulua. Itse jos haluan digi-äänen vahvariin ilman resamplausta, niin se onnistuu vain yhdestä äänilähteestä kerrallaan ja voi aiheuttaa myös yllättäviä kaatumisia. Pulse on hieman ongelmallinen joillakin korteilla. Itse olen poistanut sen pois käytöstä. Kysymyksessä voisi mainita onko käytössä joku oikea äänikortti vai emon piiri. Noiden ominaisuuksissa kun on paljon eroja.
     
  3. jaska551

    jaska551 Regular member

    Joined:
    May 14, 2007
    Messages:
    106
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    omistan Sound Blaster Live 5.1 äänikortin (SB220) (Omistan myös paskan indegroidun joka rätisee, olen disabloinnut sen biossista.) selaimen äänet toimii kunnolla, totemilla ja rytmilaatikolla musat/videot, kun kirjaudun sisään kuuluu kirjautumis ääni, mutta sen jälkeen en kuule mitään varoitus/virhe/uloskirjaus ääntä, vaikka olen määrittänyt ne sieltä gnomen ääniasetuksista.
    Muutenkin tämä ongelma on ollut minulla versiosta 7.10 lähtien :)
     
    Last edited: Jan 16, 2009
  4. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    No nyt en ole Ubuntu koneella saati Gnome ympäristössä. Itse olen ottanut kaikki työpöytä-äänet pois. Konsolikin heiluttaa kivasti kelloa ilman kilinöitä kun tarvii huomiota... Tossa kun asensin yhden Ubuntun niin äänet lähti toimimaan vasta kun muuttelin oikeuksia. Outoa. Eikä se Ubuntun Pulse ole niitä vakaimpia äänipalvelimia. Itselläni ei ole moista käytössä. Gnome on aika vieras, mutta kai siinäkin voi asetuksissa testata ääniä ja asettaa jonkun oletus voimakkuuden suhteessa muihin ääniin. Jos tuo on nollassa? 100 % ei kiva jos tehokkaammat stereot.. Eli katso oikeudet ja Gnomen ääniasetukset...
     
  5. jaska551

    jaska551 Regular member

    Joined:
    May 14, 2007
    Messages:
    106
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Joo kyllä gnomessakin pystyy testaamaan niitä äänilaitteita (piippaus kyllä kuuluu alsasta, ossista, pulsesta ja kaikista muistakin, jos se piippaus nyt mitää merkitsee). Laitoinpa tuolta Järjestelmä -> Ylläpito -> Käyttäjät ja Ryhmät paikasta kaikkiin käyttäjän oikeudet kohdan raksiruutuun laatikohin rastin(enpä tiiä oliko oikea paikka) eipä siltikään toimi. Ja ton konsolin meteli pitäis saada pois sieltä konsolin profiili asetuksista, jos ei miellytä.
     

Share This Page