Ubuntussa käynistyksen yksityiskohdat näkyviin

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Yottabyte, Jun 10, 2008.

  1. Yottabyte

    Yottabyte Regular member

    Joined:
    Jun 12, 2013
    Messages:
    2,363
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Tässä esimerkki mitä haluan nähdä kun järjestelmä käynistyy (katso videosta kohta 1:14-1:33):

    http://www.youtube.com/watch?v=oVSfMik3-jY&feature=related

    Esimerkki ei ole ehkä paras, mutta kai siitä tajuaa, en siis halua välttämättä juuri noita tarkalleen samoja tietoja, vaan ylipäänsä olisi kiva seurata näitä käynistyksen vaiheita. Failsafeen kun käynistää niin nämä näkyvät muistaakseni automaattisesti (no ihmekkös tuo).
    Tarkoitus siis olisi ettei minun täydy käynistyksessä painaa mitään näppäintä (niinkun SuSessa kun painaa esciä niin näkee nämä), vaan jos tuo tulisi automaattisesti joka kerta sen graafisen latauspalkki-kuvan sijaan. Pitäisköhän käynistysasetuksissa muokata tuota "quiet splash"-kohtaa, vai mikälie
     
  2. Bluekkis

    Bluekkis Active member

    Joined:
    Aug 4, 2003
    Messages:
    2,235
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Riittaa etta poistat quiet ja splash parametrit kernelin optioista grubin konffissa.
     
  3. IsoPylly

    IsoPylly Regular member

    Joined:
    Sep 10, 2005
    Messages:
    459
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Parempi jos poistaa nuo kohdasta
    #defoptions=tästä pois

    jonka jälkeen päivittää grubin.
    Code:
    sudo update-grub
     
  4. Yottabyte

    Yottabyte Regular member

    Joined:
    Jun 12, 2013
    Messages:
    2,363
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Joo toimii hyvin, kiitos
     
  5. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Jos ei halua editoida grub.conf tiedostoa voi kernelin käynnistys riviä aina editoita e-näppäimellä ja poistaa turhat. Kätevää varsinkin päivitysten jälkeen. Tai jos vaikka haluaa kokeilla itse kääntämäänsä kerneliä. Aika hitaasti tuo fedora käynnistyy...

    Itse olen poistanut kaikki ylimääräiset grafiikat käynnistyksestä. Ja framebuffer on minusta ihan turha kääntää kerneliin mukaan jos ei mitään erityistä syytä. Jotkut pelit kai tarvitsevat sitä. Tai jos haluaa käyttää esim mplayer tai vdr ohjelmia ilman X:ää.

    sudo update-grub on minusta turha. Ei grub tuota tarvitse. Lilo on taas toinen juttu. No en ubuntua tunne ja grub.conf voi päivityksissä taas palautua ennalleen.

     
  6. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Erinomaisen tarkka ja harkittu mielipide. Riippuu varmasti kaikesta siitä, mitä olet Fedora-jakelussasi käynnistelemässä.
    Käynnistysnopeus riippuu myös ratkaisevasti muistimäärästä ja prosessorinopeudesta. Fedoran tuoreet versiot eivät ole tarkoitettukaan ropukoneisiin vähäisellä muistilla.
     

Share This Page