eli mulla on lacien 250gt ulkoinen kiintolevy mulla on käynyt kerran niin että kun tallensin kiintolevylle tietoja, ja siinä oli kansio auki johon tallennettiin ja sitten oli eräs asennustiedosto kansio auki ja sitten tietty kansio josta kopioitiin. Niin huomasin että asennustiedosto kansiosta, jolle siis ei vain tehty mitään. ja sieltä vain katosi 1 tiedosto ei paha mutta olen myös homannut että joskus on musiikki kappaleita hävinnyt joita en ole vähään aikaa kuunnellut. Eli mikä vois olla et ne vaan katoilee ja tilaa siellä on yli 100gt eli tilan puute se ei ole.
Onko kovon lähellä paljon muita laitteita, kuten televisio? Olen kuullut, että jos ulkoisen kovon lähellä on paljon laitteita kuten televisio, joissa on voimakas magneettikenttä, niin se voi aiheuttaa tietojen katoamista. On myös mahdollista, että kovo on hajoamassa.
joo silloin kun tiedot hävisi niin olin silloin kaverilla ja laite oli koneen päällä eli oisko se voiu vaikuttaa. ?
Kysyn ihan mielenkiinnosta, onko kyseessä Lacien 250gb "Porche"-malli. Itsellä nimittäin sellainen eikä ole kyllä käynyt tuollaista. En kyllä osaa sanoa, voihan se olla, että magnetismi häiritsee, mutta käsittääkseni magneettisen lähteen pitäisi olla kuitenkin melko voimakas(?). Kannattaa nyt vielä varmistaa, että sinulla on piilotettujen tiedostojen näyttäminen päällä, etkä ole mitään niitä tiedostoja "piilottelemaan", vaikka tämä "neuvo" nyt voi vähän lapselliselta kuulostaakin. Kaikkea nyt kuitenkin kannattaa tarkistaa
joo kiitos mut tuo on tarkistettu jo, tai se itseasiassa tarkistettiin ekana ja kyllä on tuo porche malli.
ei ole, mutta kun on pelko että vois tapahtua. ja siellä on paljon tärkätäkin dataa, ja sitä semmonen määrä et ne jos iskee dvd:deille niin, niitä tulisi semmonen nippu et huhhuh!
Vaikea sanoa, voihan se tietysti olla mahdollista. Oliko kaverin koneen lähellä telkkua tai muuta vastaavaa laitetta? Kannattaa kokeilla myös PC Inpector File Recoveryä http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/info.htm?language=1 , jolla voi palauttaa hävinneitä tiedostoja. En tiedä auttaako mitään tuo mitään, mutta saahan sitä aina kokeilla. =D Jos kovolla on vielä takuuta jäljellä, niin kannattaa harkita sen takuuvaihtoa.
ei ollu telkkua tai muuta. muuten voisin vaihtaakin, mut jos tää nyt ei toistu niin sit voin pitääkin tän..