Ostin tänään kyseisen ja kassalle mennessäni myyjä sanoi : tässä kovossa on sitten valmiina troijalainen! No huh huh.. Mutta ei haittaa kun formatoi sen ni sekin katoaa. Nauratti kuitenkin että ei ole mennyt ihan putkeen tämä tuote tuotannossa kun käyttämättömään tuotteeseen on onnistuttu laittamaan viirus ja vielä kaikenlisäksi laitettu tuote levitykseen ennen kuin kyseinen ongelma on huomattu. Tarkemmin en tiedä onko kyse isostakin erästä joka levityksessä!
En tiedä tarkemmin mutta näin kuitenkin asian sanoi, enkä nyt alkanut ottamaan selvään tästä oliko siellä troikka, vaan formatoin sen. Ja varmastikkin on mahdollista että aivan eri erä!, koska hankkinut ?
No ei minulla ainakaan mitään troijalaisia kyseiseltä kovolta ole löytynyt. Kuulostaa aika typerältä miten troijalainen sinne olisi osannut eksyä :S Ostin viime syyskuussa.
Onhan se sinäällään mahdollista että ymmärtääkseni se on alunperin formatoitu valmiiksi, joten silloin sinne on voinut troikka loikata. Mutta aika hassu asia kuitenkin ajatellen että "käyttämättömässä tuotteessa: MYYJÄ ; "siellä on sitten troikkalainen joten muista formatoida se ensin" Minä : täh ohhoh...
Kovot luultavasti testataan ennen pakkausta jollakin tietokoneella ja jos siihen on päässyt leviämään troijalainen niin sitten on mahdollisuus, että se leviää myös testatuille kovoille, jos kovot on formatoitu valmiiksi jollekin tiedostojärjestelmälle... Tätä samaa ongelmaa on ollut joskus diskettien kanssa, mutta enpä ole kovosta ennen kuullut... Edit: Tosin diskettikauppiaat ei niistä yleensä etukäteen tienny...
Disketeistä minäkin olen kuullut aikoinaan. Mutta kyllä tää kovo asia oli aivan uusi tuttavuus ja kieltämättä alkoi naurattamaan...
No onhan se sillai aika hyvä, mut samaan asiaan niitä kumpiakin käytetään ja periaattees samalla lailla tallennetaan niin onhan se kummallekin mahdollista, jos kerran valmiiksi formatoituna toimitetaan... Edit: Typo
Eipä ole tämä mitään uutta, siittä oli viime vuonna lehdessä puhetta että kun on myös eksynyt viirus ulkoiseen kovoon jossain erässä.
syksyllä oli ja näissä tietokoneisiin liittyvissä aikakausilehdissä (mikrobitti, tietokone...) Jos vaan vielä löydän sen niin ilmoitan.