Olen hankkimassa ulkoista kovalevyä Acerin kannettavaani. Valinnanvaraa näyttää olevan runsaasti. Onko ulkoisissa kovalevyissä merkillä väliä? Onko kokemuksia kätevistä ja hyväksi havaituista malleista?
Itselläni, on kanssa acerin kannettava ja siihen maxtor 160GB ulkonen kovalevy, hyvin pelittää. Kaikki varmasti toimivat moitteettomasti, ja luulen että niissä ei noin laadultaan juuri ole eroja. Tosin pienempi ulkokooltaan maksaa enemmän...
Mulla on LaCie, 2kpl Maxtor ja 2kpl Buffalo. kaikki toiminut hyvin jo pitkän aikaa. Naurettava yksityiskohta ton LaCie:n kohdalla: Mainoksen mukaan Porchen suunnittelema kotelo, pelkkä neliskanttinen laatikko!
Jotkut tarvitsevat tallennustilaa, ja ulkoiset asemat ovat paremmin liikuteltavissa kuin sisäiset. Ja nykyään asemien hinnat ovat niin lähellä toisiaan että täysin oma valinta haluaako ulkoisen vai sisäisen levyn.
Ei noista nyt niin paljon tallennustilaa irtoa kun ovat aika pieniä. Yhteenlaskettuna alle tera...leffoja enimmäkseen ja yhtä 100gigasta pidän aika tyhjänä jotta voin siirrellä tiedostoja koneelta toisille. Kun ne on "ripoteltuna" pienehköille levyille niin pamauksen sattuessa ei häviä kaikki. Nykyäänhän sais jo terasen levyn aika sopivaan hintaan. Edit: Niin ja 5 niitä "vaan" on...
Hieman riippuu käyttötarkoituksesta ja muistin tarpeesta, mutta mielestäni on kaksi vaihtoehtoa; 1) 750GB...1TB 3,5" tai 2) 160..320 2,5". (1) paljon levytilaa halvimmalla hinnalla (2) kompakti paidantaskukoko eikä ylimääräisiä sähköjohtoja Ja muista, ei kaikkia munia samaan koriin kuten aikaisemmin sanottiin