Ulkomailta tilaaminen

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by akcli, Jun 30, 2011.

1. akcli

akcli Member

Trophy Points:
    16
    Kattelin yhestä liikkeestä (http://www.tigerdirect.com/), oli todella halpoja osia (onhan hinnat dollareita :O?) ja tuli mieleeni että jos tuolta tilaisin tänne Suomen maalle nii mitä mahtaisi olla postituskulut? Heitin siihen "Zip-Coden" ja näytti 12 dollarin toimituskuluja, joku haiskahti vähäsen. Meni mulla varmaa jotain pieleen tms. Tietääkö kukaan muita liikkeitä ulkomailta josta voisi jonkun verran halvemmalla tilata tietokoneosia? Kiitokset jo etukäteen =)

2. Gameson

Gameson Regular member

Trophy Points:
    46
    Joo postikulut saattavat hyvin ollakkin 12 euroa, mutta muista tilata 45 eurolla postikuluineen jos sillä edes mitä saakaan sieltä. Muista jos tilaat niin et tulee yli 10 euron tullit niin ne peritään. Alv:han komponenteista ei vissiin tullut.

3. akcli

akcli Member

Trophy Points:
    16
    Eli paljon tulee yhteensä osien lisäks kuluja?

4. Gameson

Gameson Regular member

Trophy Points:
    46
    Sovitaan et tilaat 700 eurolla osii jolloin lisäkuluja tulee postikulut 12e + tullit ( noin 154 euroa ).
    Näin siis parhaassa tapauksessa jos olen oikeassa ettei komponenteista peritä alveja.

Jos tilaa ulkomailta suosittelen eu maita esim. saksa tai britit niin ei tuu mitään tulleja vaan pelkästään postikulut.

5. akcli

akcli Member

Trophy Points:
    16
    Kiitti tiedosta :). Osaatko yhtään suositella mitään britti tai saksalaisia kauppoja?

6. Lerppu86

Lerppu86 Active member

Trophy Points:
    68
    Hardwaresand ja MindFactory ovat ainakin melko suosittuja saksalais lafkoja

Last edited: Jul 1, 2011
  7. repino

repino Regular member

Trophy Points:
    26
    Oon tilaillut ympäri maailmaa.
    Kokemukset: Jenkeistä löytysi halpaa, mutta postikulut on sikamaisia.
    No prossuja ja läppärin emoja sain halvalla.
    Kiinasta lötyy mitä vaan ilman postikuluja. Esim. Dealextreme.com
    Näistä maista pitää muistaa, että toimitusajat venyvät. 2-5 viikkoa.
    Saksasta tulee aika nopeasti esim. http://www.cdrohlinge24.de/-c-924_4701.html
    Sieltä oon saanut halvalla ulkoista kiintolevyä ja DVD/CD levyjä. Meilläkun näihin lisätään teostovero. esim. tältä edellä mainitulta firmalta 100 tyhjää DVD-levyä 17 €. 500 GB: seagate ulkoinen kiintolevy 45€.
    Silmälaseja en enää Suomesta hanki, suorastaan asiakkaiden ryöstämistä meidän hintataso.
    Raybanin aurinkolasit saa briteistä vahvuuksilla satasella.
    Käytän useimmiten Paypal-maksusysteemiä, Se on vaivaton ja todella nopea. Euroopan maksuja olen maksanut myös suoraan pankkitilitä.
    Englannista tulee kanssa aika nopeasti, mutta hintataso on aika kallis.
    Kaikin puoli ei ole ollut ongelmia, kerran jäi jenkeistä tullut lähetys tulliin, mutta kun lähetin tiedot, ja tullin perimä määrä jäi alle 10€, siitä ei tarvinnut tullia maksaa.
    No huvittava tapaus: Kiinasta tilasin kolme läppärin laturia ja nyt kiinasta ilmoitettiin, että ne ovat kadonneet matkalla ja lupasivat korvata.

Last edited: Jul 1, 2011
  8. Lerppu86

Lerppu86 Active member

Trophy Points:
    68
    Last edited: Jul 2, 2011
  9. repino

repino Regular member

Trophy Points:
    26
    Kuulutko niihin jotka ovat ostavinaan hienoja merkkituotteita ja jotka kaikki on kuitenkin tehty itämailla? Missähän suurin osa elektroniikkatuotteista tehdään ?
    Jotenkin älytöntä multakin, että tilaan edullisia Acerin emoja USA:sta ja ne onkin tehty Kiinassa, siis melkein maapallon kiertäneitä "kiina-tuotteita". Nokian laitteista tehdään suuri osa kiinassa. Laturit, mokkulat yms.
    Ns. japanilaisten laatumerkkien komponentit on tehty kiinassa. Että tällaista on tämä globalisaatio.
    Tuokin Geforce on varmaan siellä tehty. Eli "Kiina tuote" sekin.

10. Lerppu86

Lerppu86 Active member

Trophy Points:
    68
    En kuulu. Joten turhaan pädet.

Tuo valmistuksen alkuperä nyt on luonnollisesti tuolla idässä miltei kaikella nykyään. Aivan sama katotko alkuperää hammasharjasta vai taajuusmuuntajasta.

Last edited: Jul 2, 2011
  11. sidrend

sidrend Regular member

Trophy Points:
    46
    Tottahan tämä on, mutta tuossa enemmänkin haettiin ettei tuosta kaupasta (Dealextreme.com) ole nyt paljon hyötyä viestiketjun aloittajalle...

12. repino

repino Regular member

Trophy Points:
    26
    Ok, anteeksi vähän lipesin aiheesta.
    Tietoneen osia olen tilannut etupäässä kotimaasta, hinnoilla ei ole niin suurta eroa ja tuotteet saa nopeasti.
    Yhden näytönohjaimen olen tilannut Kiinasta.
    Jenkkilästä olen tilannut laptopaidiltä prossuja ja muisteja sekä emolevyjä kannettaviin koneisiin. (olivat tosi edullisia).Sillä ei silloin ollut pahat postikulut. Tigerdirect heitti 100 $ kuluja.
    Eräs lähetys, jonka luulin tulevan nopeasti ( 40$ kulut). Toimitus kesti kuitenkin saman verran aikaa kuin Kiinasta.

13. akcli

akcli Member

Trophy Points:
    16
    Kiitokset teille, täytyypi katella tuolta Saksan maalta vähän paremmin.

14. repino

repino Regular member

Trophy Points:
    26
    Euroopasta tilatessa on se etu, että ei tarttee pelätä tullimaksuja. Kiinasta tulleista pikkupaketeista ei ykskään ole jäänyt tulliin. Eikä niissä oikein paljon arvotavaraa ole ollutkaan. (Käytännössä mulle tulee sieltä jatkuvasti tavaraa)

Ainut mikä on tulliin jäänyt oli jenkkilästä tullut lähetys, mutta onneks tullimaksu jäi juuri alle 10€, ja sitä ne eivät peri.
    Siis mikäli tullimaksu jää alle kymmenen euron, sitä ei peritä. Sen voit itse laskea ALV 23% tavaran hinnasta. Tullata ei voi ennen kuin tavara on tullut suomeen. Tullaus onnistuu nykyään myös netin kautta. Vaativat vaan tilaus/maksulistan tulliin.

15. ernold

ernold Member

Trophy Points:
    11
    Pitääkö minun maksaa veroa 23 % mikäli tilaan Briteistä läppäriin uuden screenin, jonka hinta postikuluineen Suomeen on 56,25 € ?

Kauppahan tapahtuu EU:n sisällä.

Ernold

16. repino

repino Regular member

Trophy Points:
    26
    Eu-maista ei tartte maksaa tulleja.

17. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Trophy Points:
    73
    Ei myöskään veroja, paitsi ostomaahan. Toinen asia on sitten tuleeko se tavara oikeasti EU:n sisältä. Esimerkiksi Suomeen kuuluvalta Ahvenanmaalta tilattaessa joutuu maksamaan alvit jos tilauksen arvo ylittää ~42 euroa. Samanlainen saari on UK:n Jersey jossa toimii mm. thehut, sendit, zavvi, ym. nettikaupat.

Varmista siis myyjän tarkka sijainti ennen ostamista.

18. repino

repino Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli nämä maat eivät kuulu EU:n tullivapaaseen alueeseen. Lusemburgilainen yritys veloittaa lisänä vain ALV:n eron, oliko se 3%.

19. ernold

ernold Member

Trophy Points:
    11
  20. repino

repino Regular member

Trophy Points:
    26
    Ihan ok, eikä siitä tule Eu:ssa mitään tullimaksuja. Uk on Eu-valtio. Kuten ei Saksastakaan, eikä näitä kaikkia keretä tullaamaan. Ainut mulla on joka jäi tulliin muutamaks päiväks oli jenkkilästä. Nettitullasin sen ja ja tavara saapui pian kotia.
    Nehän eivät peri tullia, mikäli tavaran arvo ei ole yli 43 euroa. Siis mikäli tullimaksu jää alle 10:een euroon.

Last edited: Aug 8, 2011

Share This Page