Ulkonen kovalevy ongelma---

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by hhm, Oct 2, 2007.

1. hhm

hhm Member

Trophy Points:
    16
    Minulla on Lacie merkkinen ulkoinen kovalevy. Siitä on tullut aina automaattisesti sen käynnistämisen jälkeen pikakuvake omatietokone kansioon. Mutta sitten eräänä kauniina aurinkoisena sadesäällä sitä ei enään tullutkaan. Nyt en tiiä mistä saisin kovalevyn aukaistua ja selailtua kovalevyllä olevia tiedostoja. Mitä asialle voi tehdä?

PS: Ei hajuakaan kuuluuko tää tänne ''osastolle'', mut laitoinpa silti... Ja oon sit kokeillu mm. irtiottamista koneesta, ajurien poistoa ,ym... Mikään ei oo auttanu...

2. jannejok

jannejok Regular member

Trophy Points:
    26
    Koita löytyiskö tota kautta: Ohjauspaneeli -> Valvontatyökalut -> Tietokoneen hallinta ja sieltä levynhallinta.

3. hhm

hhm Member

Trophy Points:
    16
    Kiitoksia! Löysin sen, mutta saanko mitenkään kansion johonki mist saan avattua sen?

4. jannejok

jannejok Regular member

Trophy Points:
    26
    Ohjauspaneeli -> Valvontatyökalut -> Tietokoneen hallinta ja sieltä levynhallinta->kaikki tehtävät-> ominaisuudet-> anna asemalle nimi esim. joku kirjain.(yleiset välilehdeltä).Yritä avata senjälkeen asema ihan normaalia kautta.

5. hhm

hhm Member

Trophy Points:
    16
    Eipä tuo mitään auttanut, kiitokset kumminki... Onko lisää neuvoja?

6. Herkku

Herkku Member

Trophy Points:
    16
    Oletko kokeillut tällaista?
    Omatietokone -> ylärivistä työkalut -> yhdistä verkkoasemaan -> valitse asemalle kirjain ja kirjoita kansion polku tai käytä selaa painiketta.

Tosin minulla on verkkoasema, mutta tämä on toiminut niin suorakytkennässä kuin verkon kauttakin.
    Jos sinulla on USB-levy, niin irroita levy, asenna ajurit uudelleen ja kytke levy takaisin. Vai tämänhän jo olet tainnutkin tehdä? Lisäksi voisit kokeilla sen toimivuutta toisessa koneessa, jotta se ei ole rikki.

7. hhm

hhm Member

Trophy Points:
    16
    Jos kertoisit tarkemmin, et saanko valita asemalle minkä kirjaimen tahansa? Mikä polku? kuten huomaat, en tiiä koneista mitään. Mä oon sellane pro koneitten kans et justja just osaan vaik olis hyvät ohje kuvatkin ;)

8. Herkku

Herkku Member

Trophy Points:
    16
    Kumpi levy sinulla on (USB vai verkko=ethernet) ja mikä on sen malli?
    Tuolta (http://www.lacie.com/support/manuals/) löytyy käyttöohjeet ja niissä on myöskin kuvat sekä ohjeet vaiheittain.

Se kirjain voi olla mikä vain. Esim. omani on X: ja polku \\WD-Netcenter\shared folders

9. hhm

hhm Member

Trophy Points:
    16
    Kiitoksia avusta... Ongelma korjattu, vaikka en kyllä noita ohjeita noudattanutkaan :D... Ei mitään hajua mitä tein, mutta jotain hyvää tein joka tapauksessa, sillä nyt kun meen oma tietokene-->c:levy niin siellä pikakuvake laciesta... Yritin vaan tehä jotaki niin kappas, se pikakuvake oli tullu sinne. Pelkäsin, et kone menis ihan sekasi niistmun jutuist, mut ei mennykkää... Ehkä mä tiiän koneista enemmän kun uskalsinkaan uskoa...

Share This Page