Hain vasta Welho 525 laajakaistan. Ongelma on, kun joku lataa minun koneella minun download nopeus putoaa. Esim. kun kukaan ei uploadannu, latausnopeus oli n.60kt/s ja heti kun joku haki minun koneelta, nopeus putosi noin 10 kilotavuun/s. Missä vika?
Se on "ominaisuus" kaapelimodeemeissa. Mullaki oli monta vuotta Welho käytössä, joten tiedän mistä puhun. Kaistaa joutuu rajottaan, jos tahtoo saada sisään päin jotain.
no mullakin on aina sama juttu jos mä eka lataan jotain nii sit se nopeus tippuu aina ja sit mä suljen sen jos joku lataa multa jotain nii sit taas nopeutuu...
@Rauhis Ei varman kannata provosoida. Toi vauhti on aikalailla ihan hyvä jos otetaan huomioon että suurimmalla osalla on kuiteskin vain 512 yhteys.
no ku kerta tietokoneet ja internet kulkevat käsi kädessä...niin ajatellaan vaikka ,että ostaisit tänä päivänä 200mhz prossun ja 16 mb muistikamman(tuskin kylläkään mistään olis ees saatavilla) no anyway halvalla sai mutta mikään ei toimi...niin silloin turha itkee.jos esim ite maksan 10/10 yhteydestä 64€ niin äkkiä vois ajatella että jos olis 1/1 yhteys niin hintaki olis 10 kertaa pienempi,eli 6,4€ ja sit tultaski tohon 512 LAAJAKAISTAAN niin ton kaavan mukaan siitä kannattaa maksaa 3,2€/kk.sääliksi tosin käy että tässä poliisi valtiossa jokku elisat ja sonerat määrää hinta politiikan/vauhdit...kaikilla niillä teknologia riittäs tarjoamaan 10 megasii yhteyksii,mutta mix semmosia antaa kellekkään,koska niille kelpaa hitaammatki yhteydet; lyyän vaan telkkuun pari mainosta,että vauhtiin on niin helppo tottua(sonera) niin jo ihmiset juoksee ostaan nopeaa laajakaistaa...valittakaa hyvät ihmiset!kertokaa siellä etelässä että me ollaan ihan LANDEE näissä netti hommissa..porotki menee ohi...ja lujaa meneeki ps KÄRPÄT otti nokkiin,mutta eiköhän niihinki kohta taas vauhtia tuu =)
Juuh ja Tukholmassa esim. saa 26/26 Mbps VDSL yhteyden 39€/kk hintaan ja tuo taitaa olla vielä sieltä kalliimmasta päästä... Useat sielläkin surffailee(warettaa siis) 100/100 Mbps yhteyksillä ja maksaa jotain 18-20€/kk siitä, joten kyllä suomi on laajakaistan kehitysmaa, oikea takapajula...
@Weli Hae Net limiter ja ota muutama kt/s pois maksimi uppikaistan nopeudesta, niin ei mee download-kaista niin pahasti tukkoon.
Itsekin olen monesti tuskaillut näitä Suomen TAJUTTOMAN korkeita laajakaista hintoja ja hitaita nopeuksia. ja taisi muuten [OP]Hawk joskus kertoo mulleki ton Tukholman VDSL:n hinnan vai mistäköhän on jääny mieleen. Sikahalpaa on ruottisa!!!
Joo eiköhän muuteta porukalla hurreihin. Siellä valtio tuke ISP:itä ja suomessa pitäs ryhtyy samaan. On se vaan perseestä ku ei tunnu 2048/512kbps linjaa nopeenpaa saavan (kehitystä onneks tapahtuu oikeeseen suuntaan vaikkakin hitaasti). Ja on se varmaan hawk ollu joka siitä on kertonu se ku tietää paljo muutakii Hyvä DC tuttu se meinaan. No joo anyway... jos nyt sano Ei tosta ton perusteella kannattas maksaa totakaan... ton perusteella sun ei tosta 10/10 megasesta kannataas maksaa 5 € enempää (vertaan ruotsiin). Ja ota huomioo et siinä menee aina se tietty perus summakii johon sitte isketää päälle jotaa mut faktahan se on et suomi on kallis maa nettiliittymille (ja naapurissa taas 1 maailman halvimmista... ei oo reiluu)