USB ei tunnista näppäimistöä?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by polanna, May 14, 2010.

1. polanna

polanna Guest

Olen huomannut, että koneessani on alkanut olemaan nyt näin kevään aikana ilkeäkin ongelma. Joskus kone sanoo, ettei tunnista ollenkaan näppäimistöä, mutta ongelma korjaantuu kyllä sillä, kun otan johdon pois USB portista. Mutta se on alkanut ärsyttämään enemmän, koska sitä on alkanut tapahtua turhankin usein. (USB paikan vaihtaminen ei auta yhtään mitään.)

Myös hiiri on alkanut tuottamaan erillaisia ongelmia. Saatan tehdä rauhassa koulu hommia tai katsoa ohjelmaa, kun yht' äkkiä kuulen äänen, että hiiri on mennyt pois toiminnasta ja pian se tulee takaisin.

Kone on toiminut hyvin moiteettomasti, mutta nyt se on alkanut temppuilemaan.
    Olen myös yrittänyt pävittää ajurit, mutta jostain syystä en saa päivitettyä sitä (tai onnettomana en vaan löydä) ja varmaan syynä voi olla 5 vuotta vanha koottu tietokone.

Olisi kiitollinen, jos voisi joku auttaa asian kanssa.

2. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Kerro vähän koneesi kokoonpanosta ja mikä käyttöjärjestelmä

3. polanna

polanna Guest

XP, service pack 3.
    Emolevynä on ASUS K8N.

Ja näppäimistönä ja hiirenä toimii Logitech, mutta ne ovat todella uusia, joten niissä ei voi olla se varsinainen vika.

Ja tänään, kun olin koneella istumassa, niin hiiri yht äkkiä lakkasi toimimasta ja jouduin vetämään sen usb väylästä, että saisin sen toimimaan, mutta edelleen se lopettaa toimimensa muutamiksi sekunneiksi.

4. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
  5. polanna

polanna Guest

Yritin asentaa Logitechin Setpoin 32 bittistä, mutta se alkoi pyytämään minulta mouhid.sys nimistä tiedostoa ja minulla ei ole mitään hajua, missä se sijaitsee XP:n asennus levyllä. Laitoin kuitenkin, että sulje ja näytti asentaneen ohjelman loppupeleissä.

Toivottavasti tämä nyt auttoi.

Last edited by a moderator: May 16, 2010
  6. polanna

polanna Guest

Uudelleen käynnistin koneeni ja näyttää siltä, että edelleen on noita 2 sekunnin poissa oloja hiirellä. Että voiko olla syynä se, että emolevy on hajoamassa koneestani?

Share This Page