USB-laitetta ei tunnistettu, ongelmia.

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by yma6, Mar 13, 2011.

1. yma6

yma6 Member

Trophy Points:
    11
    Elikkäs eilen iltapäivällä lakkas mun koneen hiiri toimimasta ja tonne alalaitaan tuli ilmoitus että "USB-laitetta ei tunnistettu. Yksi USB-laitteista on vikatilassa" ja hiiri ei sitten enää toiminut. Irrotin hiiren ja kaikki muutkin USB-laiteet koneesta ja silti toi ilmotus tulee tohon koko ajan.. Noin 30sekunnin välein ja se on häiritsevää. Mistä moinen johtuu? Mä oon TODELLA huono koneiden kanssa, että perusteelliset ohjeet olis kivat:) Mitä täytyis tehdä?

Koneeni on Toshiba Satellite joku, win7 32 bittinenkäyttöjärjestelmä. Ja kone on noin vuoden vanha.

Last edited: Mar 13, 2011
  2. ProIT

ProIT Member

Trophy Points:
    11
    Asenna käyttis uusiksi. (ei korjausasennuksia vaan levy tyhjäksi jo uutta dataa peliin). Onnistunee helposti koneen mukana tulleella DVD levyllä. Tämä palauttaa koneesi samaan kuntoon kun se oli kaupasta haettuasi. Jos sama vika jatkuu vie se takuuseen. Joku USB väylistä on rikki. Voi tietysti olla se hiirikin sökö - onko se langaton?

Varmuuskopioi ensin tiedostosi ja mahdollisesti koneen asetukset (sähköposti ym.)

3. yma6

yma6 Member

Trophy Points:
    11
    Okei, kiitos avusta. Pitääpä sitte siirtää kaikki ulkoselle kovalevylle varmaan. Koitan tota käyttiksen asentamista uudelleen joku pv. Ja hiiri on ihan langallinen normihiiri..

4. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    Jos siellä on joku oikari tms. syntynyt usb-porttiin joka tota "USB-laitetta ei tunnistettu. Yksi USB-laitteista on vikatilassa" tunkee vaikka leitteet on irti.
    Kokeilitko käynnistää koneen ilman hiirtä ja muita usb laitteita?
    Vai onko näppiskin usb?

Viisaampaa olisi live linux cd:llä käynnistää ja katsoa onko siinäkin usb ongelmaa?
    Ja sitten tehdä tuo jo neuvottu: Jos sama vika jatkuu vie se takuuseen.
    Jos live linux on ok, niin sitten vasta Asenna käyttis uusiksi.

5. yma6

yma6 Member

Trophy Points:
    11
    Hmmh voi olla että on tämmönen oikosulku tullu. Toisaalta kaikki USB-portit toimivat normaalisti ja näin, mutta hiiren kanssa on ongelmia, vissiin sökönä. Oon kokeillu käynnistää koneen ilman USB-laitteita, ja mulla on kannettava.

ÄÄÄÄÄ, mikä toi Linux on? :D Ja tosiaan, tässä on takuuta jäljellä vajaa vuosi, voisi viedä sen piikkiin korjattavaksi ku en itte oikein osaa tehdä tälle mitää.

6. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Trophy Points:
    118
    Toisella hiirellä testaaminen tai hiiren testaaminen toisessa koneessa rajaa kumpi sinne huoltoon/takuuseen pitää viedä.

Linux on ilmainen käyttöjärjestelmä.
    Live linux cd taas on lätty jolla kone käynnistyy linuxiin asentamatta mitään koneelle. Linux katoaa kun koneen käynnistää uudelleen ilman cd:tä.
    Biosissa pitää cd/dvd asema olla 'boot order' valintana ennen kovalevyä, että cd cd-lätystä käynnistää.
    Puppy Linux on esimerkiksi yksi niin pieni versio että ladattuaan cd:stä linuxin käyntiin, sen cd:n voi poistaa ja asemaa käyttää mihin tahansa muuhun.

Share This Page