USB Muistitikku buuttaavaksi

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by kandalf, Apr 5, 2019.

  1. kandalf

    kandalf Regular member

    Joined:
    Jan 19, 2011
    Messages:
    181
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Moi minä olen juuri tietokoneeseeni vaihatanut emolevyn Asus ROG STRIX Z390-F GAMMING ATX-emolevyn ja siihen M.2 SSD-levyn Samsung 500Gb 970 EVO Plus ,mienkä tuon emolevyn buuttivalikosta saan tuon USB Muistitikun buuttaavaksi tikku näkyy siellä mutta en tuolta buuttivalikosta löydä kohtaa mistä vois valita mikä laite on ensimmäisenä buuttaavana , tuolla USB tikulla on minulla windows 10 asennustiedosto valmiiksi ladattuna ja tikun koko on 8Gt.
     
  2. tarantella

    tarantella Senior member

    Joined:
    Oct 20, 2012
    Messages:
    6,221
    Likes Received:
    1,213
    Trophy Points:
    243
    Kyllä muistikku pitää ensin tehdä toimivalla koneella itse käynnistyväksi ja samalla asentaa siihen ohjelma, joka halutaan käynnistää, esim. Rufus ohjelmalla: https://rufus.ie/

    Oletko vanhalla konella rekisteröinyt käyttöjärjestelmän digitaalisen käyttöoikeuden Microsoft tilille, jos tarkoitus siirtää käyttöjärjestelmä vanhasta koneesta, muuten sen aktivointi ei onnistu uudelle emolle.

    Edit: Lisätään vielä, että viisainta on käynnistää asennus USB-tikulta käynnistysvalikon (Boot Menu) avulla. Jos asennustikun laittaa biossista ekaksi käynnistyväksi laitteeksi, tulee asennuksesta päättymätön. Aina uudelleenkäynnistyksen jälkeen asennus alkaa alusta uudelleen. Tämä toki voi estää kun ekassa uudelleenkäynnistyksessä nyppää tikun pois paikoiltaan.
     
    Last edited: Apr 5, 2019

Share This Page