Eli kun tungen ton mun usb tikun ihan mihin vain usb porttiin kiinni, kone ilmoittaa oikeassa alakulmassa, että "uusi laite löydetty"(tai jotain vastaavaa), MUTTA windows ei tee "Oma Tietokone" kansioon asemaa siitä mun usb tikusta. Vika ei ole tikussa, koska a) mun mp3 usb tikku ei myöskään löydy "Oma Tietokone" kansiosta kun kytken sen ja b) Usb tikku toimii vanhempien koneella. Lisäksi minulla on web camera, joka käyttää usb porttia ja se toimii normaalisti. Olen myös kokeillut ottaa kaikki johdot pois usb porteista ja laittaa pelkän usb tikun kiinni, mutta sekään ei auttanut. Olen yrittänyt kaikennäköstä, mutta mikään ei näytä auta ja windowsin oma "Vianmääritys" ei auta. Olen kysynyt apua #Tietokone kanavalla mircissä eikä sieltäkään uutta apua tullut. Elikkäs tässä teille pähkinä purtavaksi.
Seuraavan kerran kun tunget sen tikun siihen USB-liittimeen ja se teksti ilmestyy että uusilaite löydetty, klikkaa heti sitä tekstiä.
Pistä muistitikku koneeseesi. Klikkaa oman tietokokoneen päällä hiiren oikeata nappia Kohta 1: Valitse hallitse Kohta 2: Valitse levyn hallinta Kohta 3: Näkyykö muistitikkusi siellä? Jos näkyy mene kohtaan 4. Jos ei näy mene tikun kanssa vanhempiesi koneelle ja aloita kohdasta yksi. Kohta 4: Klikkaa se siniseksi ja sitten hiiren oikealla napilla klikkaat ja valitset "muuta aseman kirjain ja polku.." Kohta 5: Valitse muuta.. Kohta 6: Valitse joku sellainen kirjain tunnus mikä ei tietokoneessasi vielä ole käytössä. Kohta 7: Valitse Ok Kohta 8: Nyt pitäisi näkyä? Tai viimeistään koneen uudelleen käynnistyksen jälkeen..?
Eiku ei mitään löysin sen mun usb tikun sielt alhaalt...Ku jäi vähän epäselväks toi kohta 4 et mist tarkalleen löytää sen usb tikun. Mutta ongelma ei ratkennut vieläkään. Se usb ei näy vieläkään siellä "Oma Tietokone" kansiossa.