Usb paikat rikkoutumassa?

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by ezzi91, Jan 12, 2012.

1. ezzi91

ezzi91 Member

Trophy Points:
    11
    Koneeni on jotakuinkin 4 vuotta vanha ja hyvin pelittänyt. Eilen kuitenkin
    usb hiireni lopetti yhtäkkiä toimimisen (hiiri oli kiinni emolevyn omassa usb-paikassa eli koneen takana). Vaihdoin usb-paikkaa ja hiiri rupesi taas toimimaan, mutta parin tunnin päästä hiiri taas sammahti. Vaihdoin hiiren kolmanteen paikkaa ja pelittää nyt taas siinä. Lähemmin tutkittuani kaksi edellämainittua usb-paikkaa ei enää reagoi mitenkään mihinkään usb-laitteeseen. Mikä ihme on vikana? Everest Ultimate ainakin huomaa
    noiden usb-paikkojen olemassaolon, mutta ei niissä toimi mikään. Emolevy on ASRockin ALiveDual-eSATA2.

2. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Mieleeni tuli sellainen mahdollisuus, että olisikohan hiiri jotenkin vioittunut ja ylikuormittaisi USB-portin jännitesyöttöä? Entä näkyykö laitehallinnassa USB-ohjaimien kohdalla mitään erikoista?

3. ezzi91

ezzi91 Member

Trophy Points:
    11
    En paljoa tuosta laitehallinnasta ymmärrä, mutta siella on 1 Standard Enchanced PCI to USB Host Controller, 2 Standard OpenHCD USB Host Controlleria, 3 USB-pääkeskitintä ja 2 USB-yhdistelmälaitetta. Ei näy mitään huutomerkkejä siellä. Ja koneessa on neljä USB-paikkaa takana ja kaksi edessä.

4. eklu

eklu Regular member

Trophy Points:
    28
    Mulla hiiri hajosi ja poltti USB portin ja vaihto toiseen teki saman. Ostin uuden hiiren ja USB 3.0 pciväylisen kortin jossa moleksilla lisää virtaa ja siinä on readyboost tikku kiinni ja 7 seitsämän reikäiseen hubiin jossa oma muuntaja ja sitten vielä ostin 4 reikäisen USB 2.0 jolla lisävirransyöttö niin kaikki mun johdot (käärmeenpesä) on kiinni ku mulla on 6 erikokoista USB johtoa. Eikö pieni ja iso riittäis mutta ei, kolme puhelinta ja eri johdot, kamera, GPS, handsfree kuuloke ja mitä moita ny on.

Share This Page