USB tikulta boottaus ongelma

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by solamii, Sep 13, 2011.

  1. solamii

    solamii Member

    Joined:
    Jul 31, 2010
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Tietääkö kukaan mistä voisi johtua kun yritän asentaa windowsia usb tikulta niin bios ei löydä koko tikkua sieltä "boot priority" osiosta? siellä on ainoostaan kovo ja cd/dvd asema. OOn yrittäny kattoo kaikki maholliset paikat biossista läpi mutta ihan turhaan. aikasemmin kun asensin niin ei ollut samaa ongelmaa.
     
  2. nescitus

    nescitus Regular member

    Joined:
    Jun 24, 2011
    Messages:
    168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ainakin tikku on hyvä laittaa kiinni ennen koneen käynnistämistä, jos sen haluaa näkyvän biosin setupissa.
     
  3. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Joined:
    Sep 15, 2006
    Messages:
    6,570
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    118
    Ja mikähän emo?

    Yhdessä emossa usb tikku pitää olla kiinni bootissa että biosiin ilmestyy ylimääräinen valikko, usb-tikku.
    Ja senkin jälkeen se tikku on "hd-asema" ja yhdessä valikossa on muutettava kovojen boottijärjestys, oikea kovo sen tikun jälkeen.

    Mikset asenna cd:ltä. kun bios sen tunnistaa?

    En jaksa tutkia miten tikusta asentuva winukka tehdään, että meneekö suoraan tällä ohjeella sp3-xp-cd:n teko. Vai onko tikussa (juuressa) cd:lle kuulumatonta tiedostoa.
     
  4. solamii

    solamii Member

    Joined:
    Jul 31, 2010
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Joo on kiinni koneessa ennen käynnistystä. Kiitos kuitenkin.
     
  5. solamii

    solamii Member

    Joined:
    Jul 31, 2010
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Emona toimii m4a785td-v evo. Oon kokeillut kaikki koneen usb paikat läpi. Kerran aikaisemmin olen samaan koneeseen laittanu usb:ltä winukan sisään ilman mitään ongelmia eikä muutoksia ole tehty esim. biossiin sen jälkeen. Asentaisin muuten levyltä mutta lukija asemasta ei oo samaa mieltä asiasta. Tiedän kyllä miten asentaa se winukka usbilta ja miten sen laittaa tikulle. Oon myös kokeillu kahta eri tikkua ja kumpakaan ei löydetä. Kiitos jokatapauksessa. täytyy viel kokeilla bios nollausta yms...
     
  6. nescitus

    nescitus Regular member

    Joined:
    Jun 24, 2011
    Messages:
    168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Bootin onnistuminen riippuu myös tikusta (olitkin jo kokeillut kahta tikkua) ja siitä miten tikku on tehty.
    Oliko tikku tehty boottaavaksi samalla tavalla ja oliko erilainen tikku viime kerralla.
    Pienemmältä tikulta voi onnistua paremmin. Voi kokeilla alustaa FAT, FAT32 ja NTFS:ksi, jos mahdollista.


    Kokeile naputella F8. Tuleeko siinä valittavaksi USB-tikku?
     
    Last edited: Sep 14, 2011

Share This Page