Miten helkkarissa saan kopioitua Nerolla useammalta CD:ltä ? (siis cd-tasoisena). Kun tyhjät levyt ovat 80min. mittaisia, ei ole mitään järkeä tallentaa siihen vain esim. 40min. musiikkia. Mutta vielä en ainakaan ole keksinyt miten se onnistuu (Nero E. on OEM). Jos otan yhdeltä levyltä Imageksi vaikka 9 biisiä, niin kun yritän lisätä niitä toisen levyllisen jatkoksi, ohjelma ei hyväksy sitä (?). Nyt siis on kyse normaalin CD:n teosta, ei mistään MP3:sta tms.
Ei käsitystä onko Nerossa valmista toimintoa tuohon. Itse lähtisin kyhäämään rippaamalla haluamani kappaleet .WAV:eiksi. Windowsiin hyvä ohjelma on EAC, löytyy tämänkin saitin softa-alueelta. Näistä sitten Nerolla kokoelma kasaan.
Onnistuuhan se nerolla suht helposti: *Laita ensimmäinen kopsattava cd asemaan, *Käynnistä Nero *Se kysyy mitä haluat polttaa, valitse musiikki--audiocd *Klikkaa oik. yläreunan "lisää" nappia *Etsi asema jossa cd on ja avaa se *valitse kappaleet (ctrl pohjassa hiiren vasemmalla klikkailet) *Kun haluamasi kappaleet on aktivoitu (sinisenä), Paina "lisää" *Ohjelma hakee kappaleet levyltä ja ehdottelee nimeämisiä,voit joko nimetä tai et. *paina "valmis" *Vaihda levy, ja tee äskeiset uudestaan kunnes kaikki haluamasi kappaleet kaikilta levyiltä on valittu. *Paina "seuraava" *Jos haluat nimetä levyn, tee se nyt. *Laita polttavaan asemaan tyhjä levy *Klikkaa "polta" Siinä se , polton jälkeen voit vielä tehdä levylle kannet NCE:llä Kokoelmien teosta vielä: Itse ainakin teen audiocd-kokoelmat suoraan media playerillä, valitsee vaan kirjastosta kappaleet, lähettää tallennusluetteloon, järjestää, ja polttaa.
Itse olen kokoelmat tehnyt ihan silleen vaan, että rippaan ensin kappaleet WAV-muotoon ja sitten teen niistä audioCD:n.
Sanoisin että ihan turhaa työtä ruveta niitä kipaleita wav:iksi rippaamaan ja sen jälkeen polttamaan ku se kokoelmien tekeminen onnistuu lähes kaikilla polttosoftilla suoraan levyiltäki. (niinkuin tuos edellä mainitus)
Pitää varmaan useimmiten paikkansa. Harvemmin tulee noita kokoelmia tehtyä, mutta itse kyllä kopioisin naarmuiset tai pilatut ["kopiosuojatut"] levyt EAC:llä tai vastaavalla. Ehkä taas makuasia, josta ei kannata kiistellä =)