User malfunction? -

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by kakkupoika, Nov 17, 2010.

1. kakkupoika

kakkupoika Member

Trophy Points:
    11
    Hei vaan. Olen painiskellut tässä pari viime päivää sellaisen ongelman kanssa, että en saa kaikkia ohjelmia auki Windows Vistassa. Olen järjestelmänvalvoja ja olen yrittänyt myös muilla admin-käyttäjillä avata ohjelmia tuloksetta. Ilmoitus joka tiettyjen ohjelmien (UnHackMe, avast antivirus, Vistan omat palomuuriasetukset ohjauspaneelissa, Spotify...) kanssa tulee on:

"Windows ei voi käyttää määritetty laitetta, polkua tai tiedostoa. Sinulla ei ehkä ole tarvittavia käyttöoikeuksia"

Olen aiemmin törmännyt vastaavantuntuiseen ongelmaan mutta silloin tepsi käynnistys vikasietotilassa sekä RKillin ja Malware -ohjelmien läpiajo. Nyt on kolmas kierros menossa kaikilla ohjelmilla jotka suostuvat toimimaan (SUPERAntiSpyware, Malwarebytes' Anti-Malware, Pandan verkkovirustunnistus, levyn eheytys) mutta olen melko varma että laihat ovat tulokset tälläkin kertaa enkä ongelmasta pääse vieläkään eroon.

Järjestelmän palautus ei valitettavasti onnistunut, sillä järjestelmätyökalujen mukaan järjestelmästä ei oltu tehty yhtään ainoaa palautuspistettä (mitä epäilen mutta ei auta itkeä?) enkä päässyt valikoissa sen takia eteenpäin.

Oma villi veikkaukseni on että koneessa pesii joku ilkeämielinen rootkit josta on hankala päästä eroon, mutta olen melko käsi tietokoneasioissa joten mistä sitä tietää. Olisin kiitollinen kaikesta mahdollisesta avusta sillä oma tietotaito ei nähtävästi enää riitä.

2. kakkupoika

kakkupoika Member

Trophy Points:
    11
    (Nyt ei enää toimi enää myöskään OpenOffice)

3. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Ensilukemalta tuli mieleeni kysyä, että olethan tehnyt varmuuskopiot kaikesta tärkeästä. Tässä vaiheessa tiedostoja kopioitaessa saattaa tuo ilmeinen virus tulla mukaan. Näyttää siltä, että Vistan uudellenasennus on lähellä...

4. kakkupoika

kakkupoika Member

Trophy Points:
    11
    En ole vielä varmuuskopioinut mitään. Pitänee huomenna käydä ostamassa ulkoinen kovalevy jolle saa kaiken tärkeän. Onko siis mahdollista, että kopioidessani näitä tiedostoja mokomalle saattaa pöpöt pompata matkaan? Lähinnä haluaisin talteen mediatiedostoja ja jotain satunnaista Office-sälää. Vaikka niin kävisi olisiko mahdollista jollain tapaa "sulkea" tavara yhteen kansioon tjsp. ja kohdistaa virustutkat ym siihen myöhemmin mahdollisen uudelleenasennuksen jälkeen?

5. jkstone

jkstone Guest

Share This Page