uTorrent ongelmia....

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by sstar, Apr 3, 2007.

1. sstar

sstar Member

Trophy Points:
    16
    Olen asentanut konelleneni UTorrentin jo pari kertaa. Aluksi ohjelma toimii hyvin (latausnopeudet yms ok) ja sitten tulee ongelmia.

Konellani ei ole NAT:ia ja ohjelmallisen palomuurin virkaa hoitaa F-Secure 2007 johon olen tehnyt ohjeiden mukaiset poikkeukset. En tiedä onko sillä väliä kun ei ole NAT:ia, mutta määritin windozelle IP:ni "kiinteäksi". Myös uTorrent on konffattu afterdawnista löytyvien ohjeiden mukaan. Latausnopeudet ovat siis luokkaa 10-20kt/s vaikka minulla on 1/5 laajakaistaliittymä. Joskus hetkellisesti latausnopeus voi nousta jopa 50kt/s tasolle.

uTorrent ei anna mitään virheilmoitusta. Portchecker kertoo portin (lähes aina) olevan auki. Joskus harvoin portti ei tunnu olevana auki, mutta kun painan "reloadbuttonia" on portti ihmeellisesti auennut. Verkko ok, vihreä valo palaa uTorrentissa. Sellainen kummallisuus ilmenee että esim. tällä hetkellä uTorrent ilmoittaa "tracker-errorista" kaikissa (kymmeniä) torrenteissa (valo punainen jokaisen kohdalla), myös upattavissa.

Jos imen esim. pirate baylta jotain jossa pitäis olla tuhansia seedejä ei utorrent välttämättä löydä niistä yhtään. Web:issä ilmoitetun määrän lataajia se kyllä löytää. Arvostaisin apuanne...

S-Star

2. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Mitä ihmettä...miksi sinä noin olet mennyt tekemään? Jos sulla ei ole NAT:a niin silloin palveluntarjoaja antaa sulle IP:n joka on julkisesta verkosta. Ei sitä saisi itse mennä laittamaan kiinteäksi. Joo kyllähän se toimii jos naputtelet sen IP:n minkä saat palveluntarjoajalta, mutta jos siellä päässä jokin muuttuukin niin nettis ei toimi enään.
    Siis 1/512 ilmeisesti? 1/5 meinais, että sulla on 1 Megan download ja 5 Megan uploaad kaista ja siinä ei ole mitään järkeä. Upin olet varmaan rajoittanut johonkin 50k paikkeille ja imutuksien pitäis tulla jotain 100k luokkaa.

Aika outoa, että träkkeri ei löydy. Tietysti jos kaikki on samalla trackerillä ja se on juuri pois pelistä niin sittenhän se on ihan normaalia. Oletko pistänyt µTorrent asetuksista Bittorrent välilehdeltä kaiken mahdollisen päälle? DHT ja protokollan salaus auttavat noihin yhteyksiin. Myöskin porttiasetuksia kannattaa tarkistaa. palveluntarjoaja saattaa tukkia portteja.

Share This Page