Utorrent porttiohjaus

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by saturnASD, Jul 30, 2009.

1. saturnASD

saturnASD Member

Trophy Points:
    11
    Moi. Olis sellanen ongelma, että kun yritän noita noita portti asetuksia laittaa Utorrentissa kuntoon, ja kun menen sinne modeemin sivulle, tai sinne mistä niitä asetuksia saa laitettua, niin se menee suoraan tuohon : [​IMG] tietääkö kukaan, mikä tässä nyt mättää, koska en saa tuolta mitään asetuksia muutettua o_O

Ja modeemihan on Zyxwl P 660H-D1

Last edited: Jul 30, 2009
  2. refleksi

refleksi Member

Trophy Points:
    11
    Apua tarvittaisiin!

Olen hankkinut Elisa Viihde-paketin ja sen mukana siis tuli toi Bewan iBox. Portteja siis pitäisi availla, mutta en itse löydä tuolta Oma Elisa-sivustolta kohtaa missä voisi noita portteja availla.

Neuvoja?

3. refleksi

refleksi Member

Trophy Points:
    11
    Kenelläkään ei siis ole mitään hajua?

4. Boppex

Boppex Regular member

Trophy Points:
    26
    Kuvas perusteella näyttäis ettet ole kirjautunut sisään modeemiin.
    Eli kun kirjoitat sen motukan osoitteen niin siinä pitäisi tulla kirjautumis sivu, jonne syötät oikean käyttäjätunnuksen ja salasanan. Tällöin sulle avautuu vähän syvemmälle ulottuvat mahdollisuudet sörkkiä sitä laatikkoas.

Luultavasti osaat soveltamalla käyttää näitä ohjeita??

5. refleksi

refleksi Member

Trophy Points:
    11

Tollasta se siellä Oma Elisassa näyttää. Elisa neuvoo säätämään porttiasetukset Viihde-välilehdestä, mutta eihän tuolla ole saatana mitään mitä voisi säätää.

6. Boppex

Boppex Regular member

Trophy Points:
    26
    Kuva melko epätarkka...
    mut jos selvää saan niin mitä laajakaista osio näyttää??

Ja kävitkö kattomassa tuon mun linkin? Eli sun ei pitäs käyttää mitään elisan omaa systeemiä.. paskaat sellasista. pelkkäää kusetusta sellaset. Yhdistät suoraan sinne sun omalle modeeemilles ja avaat ne portit sieltö.

Googlella kokeile etti ä jos ei täältä etsinnällä löydy jeesiä.

7. refleksi

refleksi Member

Trophy Points:
    11
    Laajakaista-osio ilmoittaa, että minulla ei ole käytössä laajakaistaliittymää vaikka sillä tälläkin hetkellä surffailen.

Ja yritin availla portteja noiden portforward.comin ohjeiden mukaisesti, mutta en pääse boksin asetuksiin millään. Kirjoitan osoiteriville IP-osoitetta tai sitten sitä default-IP-osoitetta, mutta sivua ei löydy.

8. Boppex

Boppex Regular member

Trophy Points:
    26
    Oothan kokeillu päästä sinne motukkaan käsiksi myös IE:llä? En usko että on mitään vaikutusta, mutta eihän näistä koneista ikinä tiedä. Jos ne on vaikka rasisteja eikä halua tukea tulikettuja.

Jaa, googlella löyty kokeilemisen arvoinen porttien avaus opas.
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/728825
    Ei tuossa eilis illan hulinassa ehtinyt tälläisiä nerouksia etsimään. ;)

9. refleksi

refleksi Member

Trophy Points:
    11
    Ei löytynyt sivua IE:llä. Mulla on käytössä myös läppäri ja siinä portit ovat auki ja homma toimii, mutta kun yritän pöytäkoneeseen laittaa samaa porttia käyttöön kuin mitä toi läppäri käyttää niin pöytäkone näyttää, että portti ei ole auki.

Ja heti viestin läheyshetkellä punainen pallukka muuttui vihreäksi ja homma toimii myös tässä koneessa :D Kiitokset kuitenkin avusta.

Last edited: Aug 24, 2009
  10. Boppex

Boppex Regular member

Trophy Points:
    26
    Huomaathan että samaa porttia ei voi aukaista useammalle koneelle. Ongelmasi saattanut kokoajan ollakkin tässä asiassa.

Täällä suora linkki lainaukseni lähteeseen, mutta laitetaan tännekkin kuitenkin tuo itse asia. Selittänee miksei voi laittaa samaa porttia kahdelle koneelle.

Share This Page